Minél nagyobb egy vállalat, annál nehezebb összekapcsolni az egyes osztályok működését, s így a számok összefüggéseit is vizsgálni. Hiszen mást lát egy könyvelő a cég beszámolójából, és megint mást a tulajdonosi kör.
A kontrolling jelenti a kapcsot az osztályok között
A kontrolling az a gazdasági elemzői terület, amely hidat képez egyes társosztályok munkája között, különösen a pénzügy és a számvitel, könyvelés terén. A legjobb, ha van egy segítő kéz, aki mindent globálisan és részleteiben is átlát. A PANDORANT üzletfejlesztésének része a kontrolling kiépítése is. Náluk minden egy kézben van. A vállalkozásfejlesztés része az üzleti terv hatékony elkészítése éppúgy, mint a marketing stratégia kiépítése és a hatékony marketing eszközök optimalizálása.
A kampány és SEO menedzsment, a hírlevélkezelés és a contentstratégia éppúgy részét képezi tanácsadásaiknak, mint a kontrolling professzionális bevezetése, a költséghelyek, dimenziók meghatározása, havi riporting beemelése, a Cash-Flow, a Mérleg és Management Reporting.
A kontrolling szükségessége
A kontrolling szó a “kontroll” kifejezésből ered, aminek jelentésével mindannyian tisztában vagyunk. Ha elszalad a ló egy vállalkozás életében, akkor nincs meg már sehol a kontroll. Ezt az állapotot nem szabad elérni. Ha nagyra nő a cég, akkor is át kell tudni látni minden szegmensét, főleg, hogy mire, mennyit és miért költenek.
Amikor jól mennek a dolgok, akkor is ki kell építeni a mindenre kiterjedő rendszert. Ne jusson el odáig a cég, hogy elmaradnak számlakifizetések, vagy csökkennek a megrendelések. Hatékony kontrollinggal bizonyos gazdasági események előrejelezhetők, vagy kimutathatók a megfelelően felépített vezetői beszámolókból. Ügyesen kikalkulált teljesítménymutatók segítségével elkerülhetővé válhatnak esetleges negatív események, vagy növelhető a profit.
A kulcs az adatok mélyén keresendő
A vállalkozás bármelyik szegmenséről is legyen szó, egy gondosan összeállított adatbázis nélkülözhetetlen a mindennapi működéshez és a tervezéshez. Egy adat önmagában még nem bír elegendő információval, viszont más adatokkal összekapcsolva már lényeges jelentéstartalma lehet.
A különböző részlegektől származó adatok együttes elemzése lehetővé teszi a cég gazdasági folyamatainak optimalizálását, és a jövőre vonatkozó hatékonyabb működtetését. Ha megvan egy komplett adatbázis, annak bármely adatainak összekapcsolása választ adhat bizonyos kérdésekre.
Az eredményes kontrolling rendszer bevezetését sok lépés kell, hogy megelőzze, mint például a céget átvilágító audit, különféle teljesítménymutatók meghatározása, a pénzügyi terv és riportok összefésülése. Mindezek kidolgozásában, majd pedig a rendszer folyamatos monitorozásában is hatékonyan tud segíteni a PANDORANT.