18 °C, Budapest
18 °C
Budapest
Holnap
13°
Holnapután
17°
Szombat
19°
2024.04.24. szerda, György
filter.hu filter.hu

Kezdj el mozogni home office alatt a saját otthonodban!

A saját otthonban történő testedzés nem új keletű dolog, azonban a mozgás beiktatása sajnos nem megy mindenkinek ugyanolyan könnyen. A pandémia alatt nagyon sokan kezdtek bele a home office ideje alatt az otthoni mozgásba, és sokan azóta is űzik. De miért ilyen fontos ez, és miként tudnál te is belekezdeni? Lássuk!

Lakás megvan, indulhat is a home office?

Otthon pipa, lakásbiztosítás pipa, dolgozósarok pipa, nasi pipa, kezdhetjük is a home office-t! Sokan ennyivel beérik, ha a tágas irodából a szűkös otthonukba kényszerülnek, vagy ha épp ők maguk választják azt, hogy nem járnak be dolgozni, inkább a távmunka mellett köteleződnek el.

Ha te is hasonló cipőben jársz, akkor ne a fenti check listet kövesd. Bár az első hárommal még nincs is gond, azonban a nasi helyett inkább tervezz egy kis testmozgást, hogy megőrizd az egészséged, és elkerüld az elhízást! Könnyen túl kényelmes lehet a szituáció a saját otthonodban, így érdemes előregondolkodni.

Miért fontos, hogy elkezdj mozogni a home office ideje alatt is?

Ha bejársz az irodába, akkor az oda-vissza utat lehet, hogy sétálva teszed meg vagy kerékpárral, és még az is lehet, hogy lépcsőzve jutsz fel az emeletre. Egy alap mozgás tehát megvan minden egyes nap. Viszont ha az otthonodra korlátozódik a megtenni kívánt távolság, akkor rögtön kiesnek azok a száz méterek vagy akár kilométerek is, melyeken végigmentél nap mint nap.

Ráadásul mivel ki sem mozdultál egész nap otthonról, nehezebben veszed magad rá arra is, hogy elindulj például egy edzőterembe. Ha hagyod magad és a szervezeted ellustulni, annak hamar érezni fogod a negatív hatásait! Egy leépülés fogja kezdetét venni, melynek a jelei lehetnek a derékfájás, megrövidülő izmok, lassulás és a folyamatos fáradtságérzet. Ezt mind el tudod kerülni, ha elkezdesz mozogni, akár otthon is!

Napi 30 perc is elég!

Nem kell megváltanod a világot, főleg, ha nulláról kezded. Kezdd kis lépésekkel, melyekkel el tudod kerülni a “beállt váll” szindrómát, mely tulajdonképpen a folyamatosan feszített trapéz (csuklyás) izom eredménye. Ez a lerövidüléséhez és a benne lévő erek beszűküléséhez vezet, mely nemcsak diszkomfortérzetet eredményez, de kevesebb vér (ezáltal kevesebb oxigén) is jut az agyadba.

Ha csak napi 30 perc mozgást beiktatsz, máris jelentősen tudsz javítani az életminőségeden! A központi (core) izomzat erősítése, megedzése a legfontosabb, ha az egészségmegőrzés a fő célod.

Elég, ha óránként 10 perccel kezded úgy, hogy ennyi időre felállsz és mással foglalkozol, nem a munkáddal. Igyál egy pohár vizet, készíts el egy kávét, nyújtó- és légzőgyakorlatokat is végezz, hogy kicsit felfrissülj. Amikor ez már rendszeressé válik, akkor iktass be egy kis komolyabb testmozgást is.

Tervezd meg a napod!

A legjobb, ha előre megtervezed, hogy mikor mit fogsz csinálni a nap folyamán, így nem fog elmaradni a testedzés sem! Ma már számos online lehetőséged van arra, hogy egy kis segítséggel, vagy csak egy streamelhető videóval is belevágj valamilyen otthon végezhető mozgásformába!