14 °C, Budapest
14 °C
Budapest
Holnap
11°
Holnapután
13°
Péntek
14°
2024.03.05. kedd, Adorján
filter.hu filter.hu

Útmutató weboldal készítéshez

Egyre gyakrabban halljuk, hogy az a cég, amelyik nincs jelen a weben, nem is biztos, hogy létezik. Persze ez nem így van. Jócskán akad olyan jól működő kkv is, ahol nem akarnak időt, energiát és pénzt fordítani egy weboldalra. Pedig a brandépítéshez, az ismertségünk növeléséhez ma már elengedhetetlen az online jelenlét.

Ugyanakkor tény, hogy nem egyszerű olyan jó és megbízható webfejlesztőt találni, akinek még ideje is van a mi projektünkre. Érdemes körülnézni a profilba vágó szolgáltatók portáljain, elolvasni az ügyfelek visszajelzéseit, feltérképezni a referenciákat. Fordulhatsz akár marketing ügynökségekhez is; weboldal készítés terén különösen jól jöhet egy hozzáértő csapat.

A weboldal készítésének folyamata

Ha eldöntötted, hogy megmutatod a céged a weben is, akkor először a domain-t kell lefoglalnod és a tárhelyet intézni hozzá. Jó, ha olyan URL-t használsz, amiben a vállalkozásod neve is szerepel. Ha megvagy vele, a következő lépéseken érdemes végighaladni:

  • Elsőként készíts egy “drótvázat,” vagyis tervezd/terveztesd meg a site felépítését.
  • Ezt kövesse a webdesign, ami legyen összhangban az arculatotoddal.
  • A kreatív tervezéssel párhuzamosan folyhat a tartalomgyártás és a fotók összegyűjtése.
  • Ha nincsenek látványos, jó felbontású képeitek, akkor válassz stock fotókat! Ha pedig a keret engedi, tervezz be egy profi fotózást!
  • Amikor elkészültetek, jöhetnek a feltöltések (képek, szöveges anyagok).
  • Ne hanyagold el a keresőoptimalizálást se!

Mindezt saját magad is megcsinálhatod, de egyszerűbb és gyorsabb, ha egy ügynökségre bízod a webfejlesztést.

Jó döntés-e a webáruház bérlés?

Induló vállalkozásként nem egyszerű eldönteni, hogy érdemes-e beruházni saját webáruházba vagy elég, ha csak bérelsz egyet. Utóbbi esetben különböző szolgáltatók (pl. Shoprenter, Unas, Shopify) meglévő rendszerét bizonyos havi/éves díj ellenében használod. 

Előnye, hogy viszonylag alacsony költségek mellett tudod igénybe venni, és a kezelése sem túl bonyolult. Megvannak a fix funkciók is, de bővítésre, egyedi elképzelésekre viszont nem ad lehetőséget.

Tudnivalók a saját webshopról

Ha úgy érzed, hogy saját online áruházra van szükséged, és még a büdzsé is engedi, akkor vágj bele! Igaz, költségesebb egy egyedi shop, de olyan lesz, amilyet szeretnél. A megjelenését teljes mértékben a céged arculatára tudod szabni, és SEO szempontjából is kezelhetőbb. Az árak mellett nehézséget okozhat, hogy igazi kihívás egy jó fejlesztőt találni. 

Ha esetleg nincs ilyen ismerőseid körében, kutakodj a neten! Nézz körül esetleg Marketinges Erika és csapata szolgáltatásai között is. Ők egy all inclusive ügynökség, akik a kkv-k teljes körű marketingjével foglalkoznak a termékfotótól a Google, Facebook, TikTok hirdetéseken át a weboldal készítésig.

Ha webfejlesztésre adod a fejed, Neked is hozzá kell tenned a magad részét. Akár ügynökség végzi a munkát, akár barát vagy esetleg Te magad, a fent említett lépéseket meg kell tenni, ha profi végeredményt szeretnél látni.