Közhely, de valóban rohanó világban élünk!
Ma már mindenki mindent azonnal akar. Olyan világban élünk, ahol a kényelem, a gyorsaság, a hatalmas választék mind-mind fontos szempont. Nem véletlen, hogy például a vonalkódolvasó és a hozzá kapcsolódó informatikai rendszer immár kihagyhatatlan része a kiskereskedelemnek is.
A kiskereskedők a vásárlók kedvében kell, hogy járjanak, ha kiváló értékeléseket szeretnének, ha valóban nagyszerű vásárlói élményt akarnak nyújtani. Márpedig ez fontos már csak azért is, mert szoros kapcsolat van a pozitív értékelés és a növekvő árbevétel között.
Fogyasztói trendek 2023-ban
Az európai vásárlóknak jelenleg négy terület nagyon fontos: a személyre szabhatóság, a fenntarthatóság, a kényelem és az ár. Ha ezeket egy kereskedő megfelelő technológiai megoldásokkal kezeli, akkor akár piaci előnyhöz is juthat. De nézzük is ezeket részletesebben!
Így befolyásolják a fogyasztói trendek a kiskereskedelmet
Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a használt cikkek. Érdekes adat, hogy 2020-ban 16 millió ember próbálkozott viszonteladással a használt ruhákat illetően, de 2021-ben ez a szám már 90 millió volt.
Fontosak az előfizetések, mert végtelenül kényelmesek és kiszámíthatók.
Előretör a gyorskereskedelem! Az élelmiszer-kiszállítás ma már nem 1 óra, hanem kevesebb, mint feleannyi. Számos startup indult azért, hogy csökkentsék az alapvető élelmiszerek eljuttatási idejét a vásárlókhoz.
Mint látható, a trendek követése fontos a kiskereskedelemben. Rengeteg pénz marad az asztalon, ha valaki erről megfeledkezik!