Ennek hiányában sem az út nincs kijelölve, sem azok a mérföldkövek, amelyek a fejlődéshez szükségesek, nem beszélve arról, hogy ha azt sem tudod, kinek értékesíts és hogyan. A cég felvirágoztatása egyenesen nehéz. Ebben az esetben első körben érdemes lehet egy marketinges szakembert vagy csapatot megbízni a stratégia elkészítésével.
Ebből indulj ki!
Terv és célkitűzések nélkül egyetlen cég, egyetlen webshop sem lehet hosszú távon sikeres, hiszen nincs meg az útmutató. Bízd magad az Adlab PPC ügynökségre, hiszen ők gyorsan, pontosan és szakszerűen elvégzik a rájuk bízott feladatot, és Veled együtt dolgoznak a sikereidért!
Egy céggel eleve úgy érdemes elindulni, piacra lépni, hogy rendelkezel egy jó ötlettel, megvan a jövedelmező piaci rés is, továbbá a megfelelő eszközök birtokában vagy, hogy elérd a pontosan definiált célcsoportodat. A marketingstratégia nem örökre, hanem mindig egy adott időszakra szól, és összefoglalja a céljaidat, illetve leírja azt, hogy jutsz el oda. Ezeket persze fejben is tarthatod, de az írásos anyagnak nagyobb ereje van. Tegyél egy próbát!
Miért van szükség marketingstratégiára?
A marketingstratégia tulajdonképpen egy térkép, egy navigáció a sikerhez, vagyis az üzleti célokhoz.
Elkészítéséhez át kell gondolni a vállalkozásod céljait, működését és eredményeit, így tudatosan haladhatsz a célok felé, kevésbé ér majd csalódás. Nagyon fontos az értékesíteni kívánt termék, hiszen e nélkül a vállalkozásod nem működik. Ha megvan a jól körülhatárolt célcsoport, tudni fogod, hogy milyen problémákkal foglalkozz, hogyan és milyen csatornákon kommunikálj.
Ismerned kell a versenytársaidat, az erősségeiket, illetve a sajátjaidat is, hogy tudd, miben vagy jobb náluk, melyek a piaci előnyeid, mivel tudsz kiemelkedni a tömegből.
Online marketingre is szükség van
Amennyiben az e-kereskedelem a színtered, az online marketing nélkülözhetetlen. Már a weboldalad kialakításakor is nagy hangsúlyt kell fektetni rá mind technikailag, mind tartalmilag, így az organikus forgalomra is építhetsz.
A márkaismertség érdekében fizetett hirdetésekre is szükség lehet, azonban ehhez tisztában kell lenni azzal, hogy a célcsoportod melyik csatornákat használja, illetve hogyan kommunikál. A hirdetésekhez, de a tartalmakhoz is meg kell határozni a termékekhez kapcsolódó kulcsszavakat, tisztában kell lenni, mennyit tudsz/vagy hajlandó fizetni egy megjelenésért. Az első kampánytól a finomhangolás és a mérés, elemzés határozza meg a továbbiakat, ez lesz mindennek a kulcsa.
Az eredmények nem egyik pillanatról a másikra jönnek, bár ha a szakemberekkel együtt keményen dolgozol, akár 2 hónap alatt is szert tehetsz dupla annyi bevételre. Viszont ezután sem lélegezhetsz fel, vagy dőlhetsz hátra, folyamatos munkát kell fektetni a marketingbe a tartós eredmények érdekében.