Az elmúlt években saját bőrünkön tapasztalhattuk meg, hogy a valóság és az online tér határai egyre inkább elmosódnak. Életünk egy jelentős része már – akarva vagy akaratlanul, de – ebben a világban zajlik. Az online elérhető tartalmak, valamint a weboldalak sikeréhez nagyban hozzájárul, hogy a keresőmotorok találati listáján milyen helyet foglalnak el. Ezt azt jelenti, hogy miután elhangzik a “rákeresek a neten”, nem mindegy a válaszok sorrendje. Ha sikerre akarjuk vinni a vállalkozásunkat, azaz több látogatót szeretnénk elérni, illetve hatékonyabbá tennénk a digitális jelenlétünket, akkor van szükség a SEO-ra, a keresőoptimalizálásra. De miért olyan fontos ez a folyamat a mai világban, és miért maradnak le azok, akik nem használják?
Lépést kell tartani
Ahogy azt már az előbbiekben is sejtettük, a felhasználók többsége nem célzottan ugrik a weboldalakra, hanem kereséssel talál az információkra, termékekre vagy szolgáltatásokra. A SEO abban segít, hogy weboldalak ezeken a keresési listákon minél előbb szerepeljenek, hogy a találati listán elért előkelő helyükkel növeljék a látogatottságot. Mindemellett adot kulcsszavak használata biztosíthatja, hogy a kereslet és a kínálat találkozzék, azaz a felhasználó olyan találatokra bukkanjon, amik a kereséséhez passzolnak. Hogy miért fontos lépést tartani? Azért, mert azok a vállalkozások, akik nem élnek ezzel a módszerrel, könnyen lemaradnak azok mögött, akik viszont erre időt és energiát fordítanak.
A SEO célja
A SEO célja és feladata tehát nem más, mint az, hogy a keresőmotorok algoritmusainak megértésével és a releváns kulcsszavakon alapuló optimalizálással, az adott weboldalak magasabb helyezéseket érjenek el a találati listákon. A keresőmotorok folyamatosan frissülő algoritmusai pedig azért vannak, hogy a felhasználóknak minél pontosabb és relevánsabb találatokat nyújtsanak.