30 °C, Budapest
30 °C
Budapest
Holnap
25°
Holnapután
20°
Kedd
24°
2023.09.23. szombat, Tekla
filter.hu filter.hu

Nem mindegy, hogy kire fókuszál a webáruház

Aki csak ismerkedik a lehetőségekkel, de az is, aki már elmélyedt némileg a webshopok készítésének, illetve üzemeltetésének rejtelmeiben, az jól tudja, hogy számos különböző tényezőre figyelnie kell, ha azt szeretné, hogy minél sikeresebb legyen az online értékesítés.

Összeszedtünk néhány fontos szempontot, amit nem érdemes figyelmen kívül hagyni.

Bízz meg szakembert!

Ma már a csapból is az folyik, hogy mindent meg tudunk magunk is csinálni, s ezt bizony a honlapok elkészítésének kapcsán is előszeretettel hangoztatják. De mit nyerhetünk azzal, ha mégis inkább hozzáértőket bízunk meg a fejlesztéssel? A GrenT Média webáruházak készítésével foglalkozik, s gyakran fordulnak hozzájuk az ügyfelek félig kész oldalakkal. Ez nem csupán azért fordulhat elő, mert a korábbi csapat felszívódott, félbehagyva a munkát, hanem azért is, mert olyan akadályokkal szembesülhetünk közben, amelyekkel nem tudunk megbirkózni.

De nemcsak az jelent veszélyt, hogy valamilyen okból kifolyólag nem készül el a projekt, hanem az is, hogy tapasztalatok híján nem olyan lesz, amit aztán könnyedén sikerre vihetünk, ha minden egyéb feltétel is adott. Rengeteg olyan kérdés és szempont merülhet fel, ha hozzáértőkkel dolgozunk, ami kezdetben még eszünkbe sem jutna. Emellett így lehetünk képesek arra, hogy pontosan azokat szólítsuk meg, akiket szeretnénk, vagy például olyan automatizmusokat alkalmazzunk, amelyek hatékonyabbá teszik a munkát.

Teljesen máshogy kell például gondolkodni akkor, ha B2B vagy B2C üzlet felépítését tervezzük.

B2B vs. B2C webáruház - szemléletbeli különbségek

Az előbbiek ugyanis értelemszerűen más vállalatok, üzletek felé értékesítenek, s legtöbbször éppen ennek biztosítására maga a megrendelés is regisztrációhoz kötött. A B2C webshop célja a felhasználók elérése, ők a végső vásárlókat szeretnék megszólítani. Önmagában ez a különbség, azaz hogy más a célközönség, ami eltérő megoldásokat kíván meg.

A B2C webáruházaknak ugyanis a vásárlói élményre kell fókuszálniuk, míg a B2B webshopnál sokkal lényegesebb kérdésnek számít a minél kedvezőbb ár, a rendelés menetének automatizálása, továbbá az árukészlet kezelése.

Hogyan felelhetünk meg az elvárásoknak?

Ha a vásárlókat akarjuk elérni, akkor koncentráljunk rájuk. Mutassuk be számukra a megvehető termékeket, tegyünk elérhetővé mutatós fotókat és informatív leírásokat. Előny, ha átláthatóan és egyszerűen, biztonságosan lehet rendelni, s maga a döntés folyamata is kellően meg van támogatva. Fontos a személyre szabás, s ennek biztosítására rengeteg opció kínálkozik. A vevőnek pedig felugró ablakokkal vagy egyéb eszközökkel is megmutathatjuk ezeket.

Amennyiben egy másik üzlet számára értékesítünk, akkor inkább az olyan tényezők kapnak jelentőséget, mint a mindig frissített árak, pontos készletinformációk, a fókuszban pedig a másik vállalkozás támogatása áll, az egyén helyett.

Ha sikeresen célzunk, és a webshopunk felépítését profikra bízzuk, akkor semmi sem menthet meg minket a sikertől.