Ha megnézzük a https://allasorias.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat linken elérhető oldalt, akkor láthatjuk, hogy bizony álláslehetőségből sincs hiány. Amennyiben tehát éppen munkát keresünk, akkor jó döntés lehet beadni valamelyik hirdetésre a jelentkezésünket.
Mielőtt azonban ezt megtesszük, nem árt tisztában lennünk azzal, hogy milyen tulajdonságok, személyes kompetenciák szükségesek ahhoz, hogy sikeresen helyt álljunk ebben a pozícióban, és élvezzük a munkánkat. Lássuk!
Kiváló kommunikációs képesség
Egy ügyfélszolgálatos a munkaidejének nagy részében emberekkel foglalkozik, ami azt jelenti, hogy folyamatosan kommunikál velük. Így hát nem nehéz kitalálni, hogy az egyik legfontosabb kompetencia, amivel mindenképp rendelkeznünk kell, az nem más, mint a kiváló kommunikációs képesség.
Elvégre tudnunk kell információt szolgáltatni az adott cégről, termékről vagy szolgáltatásról, válaszolnunk kell a vásárlók által feltett kérdésekre. Sőt, adott esetben még arra is képesnek kell lennünk, hogy tanácsot adjunk nekik. Ehhez pedig rendkívül fontos, hogy magabiztosan, ugyanakkor kedvesen és érthetően beszéljünk.
Kimagasló stressztűrés
Az ügyfélszolgálatot a vásárlók nemcsak akkor keresik fel, ha információra van szükségük, hanem akkor is, amikor valamilyen gondjuk, problémájuk van az általuk megvásárolt termékkel vagy az igénybe vett szolgáltatással.
Emiatt akár vitahelyzetek is kialakulhatnak, ami nagyon stresszes tud lenni egy ügyfélszolgálatosnak, aki arra törekszik, hogy hitelesen képviselje a céget, ugyanakkor a vásárlók érdekeit, jogait is figyelembe kell vennie.
Ebben a pozícióban tisztában kell lennünk az egyes helyzetekben alkalmazott ügymenettel, illetve azokkal a fogyasztóvédelmi szabályokkal, amiket nekünk is maradéktalanul be kell tartanunk.
Gyors problémamegoldó képesség
A fenti pontból következik, hogy a vásárlók reklamációit az ügyfélszolgálatosnak gyorsan és hatékonyan kell tudnia kezelni. Tudnia kell azt, hogy az adott problémát hogyan kell megoldani, vagy ha ő nem kompetens ebben a feladatban, akkor kinek kell szólni.
Az áruházak, boltok, üzletek ügyfélszolgálati részlege remek lehetőséget biztosít a munkavállalásra azoknak, akik épp keresgélnek. Ugyanakkor fontos tisztában lennünk azzal, hogy vannak olyan tipikus tulajdonságok, amik nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy az ügyfélszolgálati teendőket megfelelően el tudjuk látni. Mielőtt tehát beadjuk a jelentkezésünket, nem árt egy alapos önvizsgálatot tartani.