-1 °C, Budapest
-1 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Szombat
2022.11.30. szerda, András, Andor
filter.hu filter.hu

A kommentelési lehetőség áldás vagy átok egy céges blog esetében?

Sokunkban megfogalmazódik a kérdés, hogy vajon érdemes-e kommentszekciót elhelyezni a céges blogon? Egyesek szerint jelentős közösségépítési lehetőség rejlik benne, mások szerint a SEO előnyök miatt célszerű alkalmazni. De valóban van építő ereje?

A kommentelés jót tesz a cégnek, vagy árt neki? 

A céges blog tartalmai valójában az ügyfélélmény növelése érdekében készülnek, ugyanakkor kiemelendők a tartalommarketing egyéb előnyei is. Például az organikus forgalom épülése, a brandépítés, illetve az oktatási, informálási jellege is. 

Mielőtt azonban a kommentelésre helyeződne a hangsúly, rendbe kell tenni a weboldal tartalmait. Ehhez kérhetünk segítséget a 7Blog marketing ügynökség szakértőitől, akik teljes digitális támogatást nyújtanak, gondolunk itt a tartalommarketing stratégia megalkotására, a keresőoptimalizálásra, vagy akár weboldalfejlesztésre. 

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a válaszhoz a kommentelési lehetőség hasznossága szempontjából, meg kell vizsgálnunk a mellette szóló érveket. 

Melyek a kommentelés előnyei?

A kommentek nagyszerű visszajelzést adhatnak azzal kapcsolatban, hogy mire kíváncsiak az olvasók, mit szeretnének. A kétoldalú kommunikáció révén jobban megismerhetjük a célközönségünket, és az igényeiket. 

Kommentek nélkül egy céges blog gyengébben teljesít keresőoptimalizálási szempontokból. Egy másik érv, miszerint a kommentek jelzik a vállalkozások sikerét, afféle társadalmi bizonyítékként szolgálnak, de ez valójában így nem egészen igaz. Annyit azonban le lehet szűrni belőle, hogy kellemes hangulatú társalgás alakult ki a cikk kapcsán, és örömmel bevonódnak az emberek. 

Kommentek nélkül nem lehet közösséget építeni. Köztudott, hogy a kommentelési opció a közösségépítés egyik leghatékonyabb eszköze, ehhez persze nélkülözhetetlen egy megfelelő moderációs gyakorlat, és professzionális plugin. Ideális megoldást jelent például a fizetős blogkomment, így ez már egy előszűrés is, hiszen érdemi hozzászólások születnek valóban az adott témával kapcsolatban, nem pedig indokolatlan trollkodás zajlik ész nélkül. 

A hozzászólások mikro-elköteleződésekként is funkcionálnak, persze az esetek javában nem azok kommentelnek, akik vásárolnának is. Szóval nem érdemes, csak erre az érvre hagyatkozni. 

Melyek a kommentelés negatív vonzatai? 

Moderálás nélkül a kommentszekció egy digitális tébolydává válhat. A konkurencia általi trollkodás általában kezelhető magas színvonalú szakmai válaszokkal. 

A moderáció és a válaszok megírása bizony sok időt emészt fel. Illetve a spamekkel is foglalkozni kell! 

Lassítja az oldal betöltési idejét, ha egy rossz kommentrendszerrel dolgozunk. Érdemesebb fizetős megoldást alkalmazni, és az oldal sebességét rendszeresen mérni, ellenőrizni!

Bárhogy is döntünk a kommentelési lehetőséggel kapcsolatban, csak úgy érdemes belevágni, hogy az javítson a felhasználói élményen. Mindenképpen fontos megadni egy elérhetőséget, ahol írhatnak a látogatók. Például Facebook, vagy kapcsolati űrlap.