24 °C, Budapest
24 °C
Budapest
Holnap
12°
Holnapután
16°
Hétfő
21°
2022.10.07. péntek, Amália
filter.hu filter.hu

Edzőgépek nagyobb súlyfelesleghez

Az elhízások oka elsősorban a mozgásszegény életmódban és/vagy az egészségtelen táplálkozásban keresendő. A rajtunk lévő súlyfelesleg azonban nem pusztán esztétikai, sokkal inkább egészségügyi probléma, éppen ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy változtassunk a káros életvitelünkön, és szépen fokozatosan ledolgozzuk a plusz kilókat. Ehhez pedig – az egészségesebb táplálkozás mellett – létfontosságú a rendszeres mozgás bevezetése is. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy akadnak olyanok, méghozzá szép számmal, akik – munkájukból vagy anyagi helyzetükből fakadóan – egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy hetente többször eljárjanak konditerembe. Nekik sem kell azonban kétségbe esni, hiszen akár egy otthoni edzőgép rendszeres használatával is ugyanolyan szép eredményeket érhetnek el alakformálás tekintetében!

Legyünk türelemmel!

Gyakran esünk abba a hibába, hogy irreálisan rövid idő alatt szeretnénk elérni látványos eredményeket, ám ha a tükör az első hónap elteltével sem igazolja elvárásainkat, inkább visszatérünk korábbi, káros életmódunkhoz, mondván, hogy nincs elég időnk és akaraterőnk mindehhez.

A fogyás sajnos nem jön egyről a kettőre, számos esetben ugyanis még az is sok időbe telik, hogy egyáltalán testünk zsírégetési folyamatait beindítsuk. Ugyanakkor nekünk sem szabad azonnal vagy éppen rövid időn belül megfutamodnunk, lényeges a siker érdekében, hogy végig kitartóak legyünk, és akkor egészen biztos, hogy előbb-utóbb elindulnak azok a felesleges kilók, és elérjük a vágyott testalkatot.

Fontos, hogy minden egyes kilót, amivel kevesebb lesz a testsúlyunk becsüljünk meg és értékeljünk, illetve azt se felejtsük el, hogy a testünknek is időre van szüksége az átalakuláshoz, vagyis a leadott 2-3 kiló csak idővel fog meglátszani az alakunkon.

Nem szabad azonnal nagy terheléseket bevállalni!

Ha arra az elhatározásra jutottunk, hogy szeretnénk mozgással is segíteni a zsírégetés folyamatát, rendkívül fontos, hogy ne tegyük ki magunkat komoly terheléseknek, és csak idővel, ha az erőnlétünk és az állóképességünk is indokolja, akkor kapcsoljunk magas fokozatra az edzések alatt. Egyrészt azért, mert testünk nincs hozzászokva még a fokozott intenzitásnak, másrészt pedig a rajtunk lévő plusz súly – sport közben, és a mindennapok során is - nagy mértékben károsítja az ízületeinket, ezért érdemes ennek megfelelő mozgásformát választanunk - és abban is a fokozatosság elvét követnünk.

Választható edzőgépek

Futógép

A futópad az egyik legalapvetőbb otthoni edzőgépek közé tartozik, amelyre manapság rengetegen tekintenek az edzéseik kiegészítő elemeként. Mind amatőr sportolók, mind pedig olimpikonok kedvelt eszköze, amely alaposan átmozgatja:

  • a talp,
  • a lábfej,
  • a lábszár,
  • a csípő
  • a far,
  • a törzs,
  • és a kar izmait is.

Emellett nagy mértékben felgyorsítja a zsírégetési folyamatokat, erősíti a szív-és érrendszert, valamint a csontokat, hozzájárul az ízületek rugalmasságának megőrzéséhez - arról nem is beszélve, hogy remek stresszoldó mozgásforma is egyben.

Szobabicikli

Rengetegen vannak olyanok, akik nem bíznak az autósokban és a közlekedésben, ezért nem mernek kimenni a szabadba biciklizni. Nekik kiváló köztes megoldás lehet egy szobakerékpár. Ez a mozgásforma – a futással ellentétben – jóval ízületbarátabb sport, ezért bátran kipróbálhatják azok is, akik valamilyen mozgásszervi betegségben szenvednek. A szobabiciklik ugyanis egyfajta rehabilitációs eszközként is megállják a helyüket, amelyekkel ráadásul hatékonyan megerősíthetjük a láb izmait.

Izomformálás szempontjából rendkívül sokat számít azonban az is, hogy milyen típusú szobakerékpárt használunk. Amíg az úgynevezett ülő típusú szobakerékpárok esetében ülve tekerünk, és a hátunkat is megtámasztjuk, addig az álló szobakerékpároknál már a karok és a hát izmait is átmozgathatjuk.

Mindemellett fontos kiemelni azt is, hogy – az izomformálás mellett - ez a rendkívül népszerű mozgásforma:

  • feloldja a bennünk gyülemlő feszültséget,
  • segít karbantartani az ízületeket,
  • javítja az egyensúlyérzéket,
  • fokozza az agyi aktivitást,
  • valamint enyhíti a depressziós tüneteket is.

Elliptikus tréner

Az elliptikus tréner remek választás lehet mindazoknak, akik szeretnék kímélni az ízületeiket, de megdolgoztatnák a felső és alsó testük izmait, megnövelve a tüdőkapacitásukat, valamint az állóképességüket - és bizony azoknak is kiváló választás, akiknek a célja a zsírégetés.

Tudnunk kell azonban, hogy utóbbi csak akkor lehetséges, ha aerob intervallum edzést végzünk a gépen, azaz bizonyos időközönként meghajtjuk magunkat. Itt a lényeg, hogy a pulzusszámunkat mindig tartsuk magasan – ezt pedig csak váltakozó intenzitással érhetjük el.

Ahhoz pedig, hogy a pulzusunkat folyamatosan nyomon tudjuk követni, érdemes beszerezni egy pulzusmérő karórát is. Ha nincs még ilyenünk az sem feltétlenül baj, ugyanis ma már a legtöbb edzőgép, így elliptikus tréner karjába is bele van építve ez a funkció, ezáltal az edzések ideje alatt végig monitorozhatjuk a pulzusszámunkat.