14 °C, Budapest
14 °C
Budapest
Holnap
18°
Holnapután
18°
Szerda
19°
2022.10.02. , Petra
filter.hu filter.hu

Mitől jó egy adótanácsadó? 3+1 tulajdonság, amivel csak a legjobbak rendelkeznek

Adót mindannyiunknak fizetnie kell, akár csak az SZJA-ról, akár más – például céges – adózásról beszélünk. Az utóbbi időben a módosított KATA törvény következtében nagyon felkapott lett a téma, a vállalkozók pedig elvesztek a „végtelen mennyiségű” és bonyolult céges adózási rendszerekben. Ilyen esetben nagyon jól jön, ha szakemberhez fordulunk és megspóroljuk magunknak az időt és energiát, amit a számunkra legmegfelelőbb adózási forma megtalálására szánnánk. Ahhoz azonban, hogy biztosan a legjobb opciót válasszuk, jó szakemberre van szükségünk. Nézzük, mi az a 4 fő tulajdonság, ami, ha megvan adótanácsadódban, biztosan jó kezekben vagy!

1. Naprakészség

Talán triviálisnak hangzik, mégis fontos megemlíteni. Egy jó adótanácsdó és -szakértő – mint dr. Bodó Gergely is - folyamatosan nyomon követ minden változást, ami az adórendszerben és a jogszabályokban történik. Naprakésznek kell lennie, hiszen bármelyik pillanatban érkezhet egy megkeresés, amikor azonnal tudnia kell a választ az ügyfél összes kérdésére.

2. Extrák

Egy jó szakembernek nem csak abból áll a munkája, hogy ismerteti az ügyféllel az ajánlott adózási formát. Az is nagyon fontos, hogy odafigyeljen és időben értesítse az ügyfelet olyan lehetőségekről, amelyeket kihasználhat. Ilyenek a különböző adózási kedvezmények, adóvisszatérítések és egyéb lehetőségek, amelyek kedvezőbbé tehetik az ügyfél helyzetét.

3. Határidők betartása

Mint minden másban, adóügyekben is szükséges a határidők szigorú betartása. Az ügyfelet időben tájékoztatni kell a lehetőségeiről, a lehető legjobb megoldásról. Emellett pedig a papírmunka sem maradhat az utolsó pillanatra. Már egy kisebb késés a dokumentum leadásában, benyújtásában is nagy károkat tud okozni az ügyfeleknek.

+1. Türelem

Habár ez már nem vehető szakmai készségnek, nagyon fontos. Egy adótanácsadónak meg kell értenie, hogy a hozzá forduló ügyfelek nem jártasak a témában. Lehet, hogy valaki egy bizonyos szintű alaptudással keres fel szakembert, de a legtöbben valószínűleg semmilyen ismerettel nem rendelkeznek. Így akkor is türelemmel kell lennie feléjük, ha esetleg többször is el kell magyaráznia valamit. Az ügyfelek ugyanis csak akkor fogadják meg a tanácsot, és egyben lesznek elégedettek a szolgáltatással, ha azt teljes egészében értik.