26 °C, Budapest
26 °C
Budapest
Holnap
25°
Holnapután
27°
Kedd
21°
2022.08.13. szombat, Ipoly
filter.hu filter.hu

Így vált az online marketing a kisvállalatok szerves részévé a koronavírus-járvány alatt

Mennyi következménnyel járhat egy járvány és a karanténidőszak? Talán nem is sejtette senki, hogy az élet szinte összes területére hatást gyakorolnak majd azok a globális változások, amik világszerte emberek milliárdjainak mindennapjait írták újra. A virtuális tér hirtelenjében előtérbe került, mint egyetlen kapcsolattartási, sőt kommunikációs alternatíva. A személyes találkozások megszűnésével vagy minimalizálásával teret kaptak azok az online platformok, felületek, amik egyébként már régóta elérhetőek voltak, ám tömeges méreteket öltő felfedezésükre eddig kellett várni.

A hozzáértő, aktív közreműködés online aktivitáshoz vezet?!

A rendelkezésre állás helyett valami egészen más az, ami valódi hozzájárulásként szolgálhat egy cég életéhez, fejlődéséhez, előre haladásához. Az aktív közreműködés az, ami igazi megoldásként szolgálhat, különösen manapság, amikor a virtuális tér jelentősége megsokszorozódott. Az online jelenlét ma már elengedhetetlen a sikerhez, ami egyrészt szó szerinti elérhetőséget jelent, másrészt pedig a szolgáltatások, termékek teljes körű hirdetését. Viszont ez nem egyenlő azzal, hogy mindenkinek egyforma marketingstratégia a működőképes. Sőt! Az általánosítás minden esetben tévutas variáció. Ezzel szemben a személyre, vállalatra szabott szolgáltatások közbenjárásával olyan marketingterv hozható létre, aminek az eredményessége már a megszületés pillanatában sem kétséges. Ehhez nélkülözhetetlen az együttműködés, a pontos igények, elvárások tisztázása és a lehetséges választások felgöngyölítése. A Marketbox többek között ebben kimagasló. A testre szabott tervezésben, és az aktív, támogató, produktív közreműködésben.

A kérdés már csak az, hogy kiknek ajánlható ez a fajta szemlélet? Az igazság az, hogy a legkisebb cég is csak profitálhat belőle. Mégpedig nem keveset. Ugyan meg lehet próbálni kikerülni az online marketinget, de nem érdemes. Főleg azért nem, mert így nagyjából a megbecsülhető érdeklődők számának mintegy hatvan százaléka hoppon, azaz információ nélkül marad. Az infó pedig, mint tudjuk, a legnagyobb érték, különösen a modernitás világában. A nagy rohanás, a fizikai élet felpörgött állapota és a jelentősen megváltozott médiafogyasztási szokások együttesen abba az irányba mutatnak, hogy az offline helytállás nem elegendő, mert az elérések száma ebben a formátumban egyre kevesebb és kevesebb. Az emberek, ha hazaérnek, nem a nyomtatott sajtót veszik először a kezükbe, és sokszor útközben sem a plakátokat, vagy a hirdetőtáblákat olvassák, hanem mit is? A telefon, a táblagép közvetítésében feléjük érkező információkat. A Google Ads-hirdetések ezért annyira népszerűek, sikeresek, és ezért termelnek nyereséget, mert egyfajta összekötő hídként szolgálnak: a potenciális vevők, érdeklődők és a szolgáltatások, termékek, azaz a vállalatok között. Ennek a kommunikációs csatornának köszönhetően létrejöhet az a kapcsolat, ami aztán később gyümölcsözővé válhat.

Mi történik a konzultáción?

A vágyak és az azok megvalósításához szükséges eszközök találkoznak egymással. A szolgáltatások köre, amik cégre szabottan a leginkább relevánsak felvázolhatóak, vagyis kialakulhat az a komplex csomag, amivel már el lehet indulni „sugárhajtással” az online marketing sztrádáján.

A Google Ads-hirdetések megtervezése például az első lépés, hogy egy konkrét marketingeszközt vegyünk górcső alá. Nem mindegy a szövegezés. Ahhoz azonban, hogy a stílus a helyére kerüljön, a tartalomról nem is beszélve, elengedhetetlen, hogy a célcsoportra fény derüljön. Kiknek szóljon a hirdetés, kik azok, akiknek egyszerűen tudniuk kell az adott szolgáltatásról vagy termékről? Az optimalizált hirdetéseknek köszönhetően a Google találati listáján a hirdetett honlap például mind előbbre kerülhet, vagyis a kattintások száma szignifikáns növekedésnek indulhat. Minél több a klikkelő (és releváns) érdeklődő, annál nagyobb az esély a konkrét vásárlói szándékkal rendelkező megkeresések beérkezésére.

Ez csak egy pici részlete az egésznek, de azt is mondhatjuk, hogy egyetlen szelete annak a tortának, amit érdemes közösen megalkotni, mert a végeredmény elsöprő sikere borítékolható! Az online tér egy lehetőség, egy nem mindennapi esély arra, hogy mind többekhez jussanak el azok az információk, amik offline keretek között már aligha átadhatóak.