26 °C, Budapest
26 °C
Budapest
Holnap
25°
Holnapután
27°
Kedd
21°
2022.08.13. szombat, Ipoly
filter.hu filter.hu

Te az online vagy az offline marketingre esküszöl?

Abban talán már jó előre kiegyezhetünk, hogy minden vállalkozásnak szüksége van marketingre. Ma már sajnos (vagy nem sajnos) akkora a zaj, hogy igencsak meg kell dolgozni azért, hogy eljuss a célcsoportodhoz a vállalkozásod hírével. Ha nem marketingelsz, akkor esélyük sincs tudomást szerezni rólad, a termékedről vagy éppen a szolgáltatásodról.

A kérdés így tehát az, hogy online vagy offline platformokon lesz érdemes hangsúlyosabb jelenlétet képviselni. Hogy hogyan tudsz dönteni? 

Először is olvasd át az összefoglalónkat, majd ha úgy érzed, egyeztesd az álláspontodat a HM Marketing Kft. munkatársával, hogy biztosan minden reklámra költött pénz a megfelelő helyre menjen!

Mi számít online és mi offline marketingnek?

A különbség teljes mértékben meghatározható. Online marketingeszköznek számít minden, ami az internet segítségével történik: honlap, hírlevél, közösségi média, blog, fizetett hirdetések a Google rendszerében.

Offline marketingeszköz pedig minden más: televíziós és rádiós megjelenések, újságok, magazinok, szórólapok, plakátok, óriásplakátok, hirdetési magazinok, de ide tartoznak a termékbemutatók és a kiállítások is.

Teljesen más szegmenst képvisel a marketingeszközök két fajtája, de fontos leszögezni, hogy egyik sem rossz, csupán vannak olyan esetek, amikor egyik sokkal hatékonyabb lesz, mint a másik. Lássuk hát, hogy mikor melyikhez érdemes nyúlni!

Melyik számít jobbnak, hatásosabbnak?

Az offline hirdetések sosem lehetnek spontának, és nagy tervezést igényelnek, jóval kevesebb embert érnek el, és szűkebb réteget is ezáltal. Persze van, amikor épp erre van igény, hiszen ha a helyi piacon szeretnél tarolni, akkor a település főutcáját elegendő teleplakátolni, vagy épp a postaládákba szórólapokat dobni.

Az online hirdetések előnye ezzel szemben a gyorsaság, hiszen akár fél óra leforgása alatt össze tudsz állítani egy kampányt, amelynek sikere - szemben az offline hirdetéssel - tökéletesen mérhető, így láthatod, milyen hirdetésbe érdemes invesztálni, és mibe nem. 

Természetesen a két típus elérése közti különbség is számottevő, hiszen még egy óriásplakát sem veheti fel a versenyt egy jól célzott Facebook hirdetéssel. Végezetül az árat említenénk meg, hiszen minden vállalkozás árérzékeny: összességében tekintve az offline sokkal drágább hirdetési módnak tűnik, így aztán kétszer is érdemes megfontolni, hogy belevágunk-e egy tévés irányba!

Mind az offline, mind az online eszközöknek van létjogosultsága!

Talán ennél jobb zárszót nem is tudnánk hozni, hiszen valóban csak a vállalkozás igényén múlik, hogy mikor melyik marketingeszköz juttatja el leghatékonyabban a célig: az eladásig.

Ha ismered a saját céljaidat, egyeztess egy marketingügynökséggel, aki segíteni fog neked kiválasztani a legideálisabb eszközöket!