36 °C, Budapest
36 °C
Budapest
Holnap
32°
Holnapután
33°
Szombat
29°
2022.07.06. szerda, Csaba
filter.hu filter.hu

3 üzleti terület, ahol esélyed sincs jó kommunikáció nélkül

A „jó kommunikáció az alapja mindennek” kijelentést talán már unalomig hallottuk, mégis örök igazságot fogalmaz meg. Képzeljünk el egy világot, ahol mindenki megfelelő módon tudja kommunikálni az igényeit, problémáit és az erre kapott válaszok is ilyen módon érkeznek. Valószínűleg rengeteg konfliktustól és stressztől kímélne meg minket. A megfelelő kommunikáció nem csak a mindennapi életünk során, de az üzleti területen kiemelt fontossággal bír. Nézzünk néhány példát, ahol elengedhetetlen.

Ügyfélszolgálat

kommunikációs tréning cégeknek több területen is kiemelt fontossággal bír. A területek között azonban talán a legfontosabb az ügyfélszolgálat.
A panaszkezeléssel foglalkozók naponta többször szembesülnek kiélezett helyzetekkel, feszült ügyfelekkel. Ők legtöbbször csak akkor beszélnek a vásárlókkal, amikor valamilyen gond adódik a termékkel vagy szolgáltatással. Ezért esetükben kiemelten fontos, hogy ilyen érzelmileg túlfűtött állapotban is kellően higgadtak tudjanak maradni, és professzionális keretek között tudják kezelni a helyzetet. „Az ügyfélszolgálati munkatársak számára személyre szabott kommunikációs képzés szükséges, ami segíti a résztvevőket, hogy megtalálják az ügyfélcentrikus hozzáállás és az asszertív panaszkezelés közötti arany középutat.” - állítja Szabó Csaba, a Develor tréning és tanácsadó központ vezérigazgatója.
 

Üzleti megbeszélések

Az üzleti életben a tárgyalások szinte mindennaposok, ezért elengedhetetlen a jó kommunikációs készség. Hiszen itt dőlhet el akár a vállalkozás jövője is. Sok esetben nagy nyomás lehet a tárgyaló feleken, ezért fontos, hogy megtanulják stresszhelyzetben is használni az elsajátított technikákat. „Az ilyen tréningeken egyénre szabottan kidolgozzuk a résztvevők saját tárgyalási módszerét, taktikáját és megtanulják felismerni a különböző tárgyalási trükköket és azt, hogy hogyan viselkedjenek minden helyzetben diplomatikusan.” – folytatja Szabó Csaba.

Hibrid munkavégzés

Az utóbbi évek vírushelyzetére adott reakció nagyban megváltoztatta a megszokott munkavégzés rendjét. Úgy tűnik, a legtöbb vállalkozásnál, ha nem is a teljes home office, de a hibrid munkavégzés állandósult. A virtuális munkavégzés azonban újabb helyzeteket szült, amihez alkalmazkodnunk kell.
Az újonnan kialakult helyzet kettőssége, miszerint megszűntek a fizikai határok és könnyedén kapcsolatba léphetünk bárkivel, akárhol is van az illető. Másrészt viszont eltávolított minket egymástól, hiszen sok esetben megszűnt a személyes kapcsolat. A sikeres kommunikációval azonban ezt a helyzetet is könnyedén kezelhetjük.