Érzelmeket, szükségleteket és vágyakat is magában foglal. Ahhoz, hogy ezeket az erős érzelmeket kiváltsa a fogyasztókból, egy kicsit nagyobb lendületet kell adnia marketingjének és reklámozásának – képeken keresztül.
A marketing vagy a reklámszöveg képek nélkül olyan, mint a fagylalt feltétek nélkül… elvégzi a munkát, de nem igazán izgat, igaz? Ugyanez vonatkozik a csak szöveges hirdetésekre, blogbejegyzésekre, webhelyoldalakra és egyebekre.
Persze, átadja üzenetét, de valóban hagy maga után? Valószínűleg nem.
Ezért van szüksége képekre a marketingben.
A képek emlékezetesek.
Egy gyönyörű kép vagy lélegzetelállító fotó láttán általában tovább marad bennünk, mint amire emlékszünk egy rövid leírás, blogbejegyzés vagy hirdetés olvasása során. Valójában a látottak több mint 65%-ára emlékszünk… szemben a hallottak 10%-ával.
A képek gyorsabban kommunikálnak.
Rohanó világban élünk, és a fogyasztók naponta több mint 5000 hirdetést látnak. A képek kulcsfontosságúak a marketingben, mert gyorsabban emésztődnek fel. Az olvasóknak csaknem 10 másodpercbe telik, hogy feldolgozzák és eldöntsék az írott szöveg értékét, nem beszélve az olvasáshoz szükséges időről.
Másrészt a kép mentális és érzelmi hatása szinte azonnal (körülbelül 100 ezredmásodperc alatt) megtörténik.
A képek megtartják az olvasókat.
A képek kitartásra ösztönzik az olvasókat. A TIME szerint a webhely látogatói valószínűleg nem maradnak 15 másodpercnél tovább a webhelyen vagy a blogon.
Az érdekes és lebilincselő képek segíthetnek látogatóinak abban, hogy több időt töltsenek az Ön cikkeivel és webhelyein.
A képek növelik a nyitottság és az elköteleződés arányát.
Függetlenül attól, hogy a tartalma szöveget illusztráló képeket vagy egyszerűen egy cikket kísérő képeket tartalmaz, az olvasók vizuális elemeket szeretnének látni. A képeket tartalmazó cikkek és blogbejegyzések több mint 90%-kal több megtekintést kapnak, mint azok, amelyek nem tartalmaznak képeket. A sajtóközlemények is 45%-kal nőtt a nézettség, ha fényképet vagy videót is tartalmaznak.