Hidegből meleg célközönség blog segítségével
Amikor belépünk vállalkozásunkkal a közösségi média hirdetői piacára, gyakorlatilag ismeretlenek vagyunk. A random hirdetési kampányokra, amelyek gyakran azonnali értékesítést céloznak, rengeteg pénzt elkölthetünk nulla vagy minimális eredménnyel.
Ilyenkor még hideg célközönséget tudunk célozni, akiket hozzávetőlegesen ismerünk és tudjuk, érdekes lehet számukra, amit kínálunk. Ahhoz, hogy ők valódi érdeklődők, majd vásárlók legyenek, folyamatosan kommunikálnunk kell, hogy megismerjenek és kíváncsiak legyenek, mi a megoldásunk a problémájukra.
A blog ehhez nyújt kitűnő segítséget, amelyből többet megtudhat rólad, a kínálatod egyediségéről, előnyeiről és felkelti a vágyát iránta.
A blog helye a hirdetési stratégiában
Hogy egy blognak mekkora szerepe van egy vállalkozás életében, nem vitás. Ezt a Follow Marketing csapata is kiemeli az online marketing területén, egy social media tanácsadás keretében hangsúlyozza; e nélkül a Facebook-hirdetések kevésbé lehetnek sikeresek.
Kezdésnek tehát mindenképp írj egy frappáns blogbejegyzést arról, ami a célközönségedet foglalkoztatja, amire megoldást kínálsz! Fontos, hogy ez ne értékesítés legyen, hanem inkább segédlet ötletekkel, trükkökkel. Jól működnek a toplisták és a hogyan csináld típusú írások.
Ha kész a cikk és közzétetted a weboldalon, akkor következzenek a közösségi média felületek. Oszd meg mindenhol, legyen ott a Facebookon, Instagramon, LinkedInen, mindenütt! Ez az organikus elérést generáló lépés az első.
Ezt követően jöhet a hideg célközönség, azaz a hirdetés. A hirdetésekkel elért érdeklődőket tereljük a blogbejegyzésre, vagyis a weboldaladra, ahonnan többnyire nem fognak szó nélkül elmenni. Itt van arra lehetőség, hogy még inkább felkeltsük a vágyát és vásárlásra ösztönözzük.
Előfordul, hogy vásárlás nélkül távoznak a weboldalról, ebben az esetben remek lehetőség a remarketing. A hirdetéskezelőben külön célozhatunk a blogbejegyzést olvasottakra, így őket már konkrétan megkereshetjük szuper ajánlatokkal konverzió elérése érdekében.
Neked is a könnyebb értékesítés a célod?
Egy blogbejegyzés az értékesítés egyik legmeghatározóbb eleme, főleg a közösségi média hirdetési stratégiát tekintve. Számos olyan emberhez tudunk általa eljutni, akik még soha nem hallottak rólunk, de a hirdetési kampányunkhoz használt cikkel értékes érdeklődőt, vevőt szereztünk személyében.
Összességében javasolt kihasználni a blogban rejlő lehetőséget az értékesítési folyamatban, és ha az ajánlott lépéseket követjük, minden bizonnyal egyre szebb eredményeket érhetünk el.