Mindenkinek a saját testi adottságaihoz van állítva a nyereg, a kormány stb. Ha valaki azt tapasztalja, hogy tekerés után fáj a válla, csuklója, dereka, háta stb., ott valószínűleg újra kell nézni az alkatrészeket, hogy biztosan minden a kellő méretre/szögbe van állítva. (Szinte biztos, hogy nem).
Ismerjük meg a kormány helyes helyzetét!
Teljesítmény vagy kényelem?
A bringa képessége, azaz teljesítménye akkor tud megmutatkozni igazán, ha a tulajdonosa kvázi magára igazítja. Egy túl széles kormány nehezebben irányítható, a túl keskeny miatt pedig összenyomódik a bringás felsőteste. Éppen ezért a makulátlan harmóniára kell törekedni a finomhangolásnál, hogy tényleg szinte mint a ló és lovasa, egy csapatként érjék el az áhított, kitűzött célt.
Az alacsonyabban fekvő kormány viszonylag távol van a nyeregtől, ezért lényegében rá kell feküdni a kormányra, ha nagyobb sebességet szeretnénk elérni, mivel ebben a pózban a legkisebb a légellenállás. Szóval, ha a gyorsaság az elsődleges szempont, amit elvárunk a géptől, akkor a kényelemmel kapcsolatban kell kompromisszumot kötni.
Mikor van jó helyen a kormány?
A kormány általában akkor van a megfelelő magasságban, ha némileg alacsonyabban van, mint a nyereg. A felsőtest és a karok 90°-os szöget zárjanak be egymással, és közben a felsőtest 45°-ban dől előre. A városi kerékpárokon és a kirándulásokhoz ennél picivel magasabbra kell állítani a kormányt, hogy jól lehessen irányítani.
Országúti bicajoknál a nyereghez képest 5-15 centiméterrel alacsonyabban van a kedvező pozíció. A fokozatosság elve itt is érvényesüljön, bármelyik irányba is kell módosítanod a kormány magasságán, először csak néhány cm-t állíts!
Új kormányra van szüksége, vagy a régin kell igazítani? Minden alkatrészt megtalál a Kerékpárwebshop.eu-n a kormány szereléséhez is!
A szélesség legalább olyan fontos, mint a magasság
Az ideális szélesség nagyjából megegyezik a vállszélességgel. Ez a pozíció a legkíméletesebb a csukló- és vállízületekhez. Ha ennél szélesebb, az sem feltétlenül probléma, mert bizonyos típusoknál jobb lesz tőle az irányíthatóság, vagy könnyebb lesz vele a trükköket végrehajtani.
A keskeny kormány javarészt az országúti bicóknál fordul elő, vagy azoknál, akik ezzel szeretnék csökkenteni a légellenállást. Viszont érdemes figyelembe venni azt is, hogy ezzel a canga veszíthet a stabilitásából is. Az egyenes kormányokat fűrészeléssel lehet rövidebbre szabni, amennyiben ezt az alapanyag engedi.