Épp ezért érdemes megnézni, melyek azok a tendenciák, amik 2022-ben is érvényesek lesznek a PPC hirdetések és az online marketing terén. A Selector Digitális Marketing Ügynökség széles körű szolgáltatásai mellett összegyűjtötte a legfontosabb idei évre vonatkozó irányvonalakat.
Mesterséges intelligencia hatékony igénybevétele
Az MI nem újkeletű dolog, az elmúlt év során egyre inkább támaszkodtak rá a cégek. Egyértelmű, hogy idén is folytatódik ez a trend. A mesterséges intelligencia jelentős mértékben segítségedre tud lenni, amikor pl. a CPC nagyobb mértékű visszaesését tapasztalod, mivel optimalizálja a kulcsszavakat és a hirdetéseket. Ezek alapján prognosztizál is és elemzi az ajánlattételeket. Az MI különösen jól működik együtt Google Ads hirdetések esetében.
Automatizált rendszerek felhasználása
Bizonyos termelői iparágakban az automatizáció már bevett fogalom. A szolgáltatások terén még gyerekcipőben jár, de 2021-ben PPC fronton is nagy előrelépés volt tapasztalható. Az automatizált rendszerek bevezetése a hirdetések tesztelésében, Call-to-action és adatelemzésekben, valamint diagnosztikai eljárások területén várható.
Facebook konverziókövetés
A konverziókövetés egy olyan terület az online marketingben, amelynek megfelelő mérése sokszor problémákat vetít előre, és sajnos sok cég szembesül hibákkal. Az iOS operációs rendszer megjelenésével és az offline konverziókövetés előtérbe kerülésével az várható, hogy nem ütköznek a vállalkozások technikai akadályokba.
KKV-k edukációja
A kis- és középvállalkozások tanítása mindig is fontos volt, hiszen ez az a réteg, amely a legkevesebb költségvetéssel gazdálkodik, így a marketing fejlesztésére is kevés pénzük marad. Ha viszont nem költenek az online médiában, nem érkezik adat és nem lesz miből tovább építkezni.
Ahhoz, hogy egy KKV rájöjjön, hogy milyen típusú PPC hirdetés az optimális számára, nagyon fontos, hogy minél többet tanuljon. Szerencsére számos online tananyag áll rendelkezésre, viszont nagyon oda kell figyelni, hogy a megfelelőt válasszuk, nehogy ez is csak vigye a pénzt.
Fontos, hogy a cég tevékenységi területéhez és jövőbeli terveihez passzoló edukációs anyagok kerüljenek megvásárlásra.
A TikTok, mint egyre népszerűbb felület
A PPC hirdetések egyik új felülete a TikTok, és egyre több marketinghirdetés használja fel hatásosan. A TikTok népszerűsége egyre csak növekszik és ezzel együtt felhasználói köre és fizetőképessége is. Sok online kampány hatékonyabban tudja elérni itt a célközönségét.
A fenti eszközökre, változásokra érdemes odafigyelni és élni az általuk kínálta lehetőségekkel 2022-ben még inkább! Viszont szelektálni kell az online marketing eszközöket, valamint az is fontos, hogy a vállalat eredményességét leginkább támogató stratégiát válasszuk ki!