16 °C, Budapest
16 °C
Budapest
Holnap
26°
Holnapután
24°
Szombat
25°
2022.05.18. szerda, Erik
filter.hu filter.hu

Ünnepi marketing útmutató kisvállalkozásoknak

Nyakunkon a tél és sok kisvállalkozás számára ez az időszak ígérkezik a legforgalmasabbnak. Az év végén felerősödik a marketing-hangzavar, és vállalat legyen a talpán, aminek sikerül ilyenkor kiemelkednie a versenytársai közül. Alábbi cikkünkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!

Tervezzen időben

Az ünnepi időszak rettenetesen sűrű tud lenni, hiszen ilyenkor mindenki rohan ajándékot keresni szeretteinek, kitakarítani a házat az érkező vendégeknek és mindezt úgy, hogy közben megpróbál nem kifutni az év végére hagyott szabadságokból. Mielőtt önt is magába szippantja a karácsonyi felhajtás, tegyen egy szívességet cégének és tervezze meg előre marketingjét.

Válassza ki üzleti céljait a következő hónapokra (érdemes átnyúlni az újévbe is). Jobb értékesítési arányokra vágyik? Egy konkrét termékből szeretne többet eladni? Szeretne nagyobb forgalmat üzletében januárra? Bármilyen célok is állnak vállalata előtt, jobb ezekre most gondolni, nem pedig a két ünnep között!

Ne bonyolítsa túl

Meglévő és lehetséges ügyfeleit ebben az időszakban folyamatosan érik a különféle ünnepi reklámok é. Ha szeretne kiemelkedni ebből a zajból, akkor ne kövesse mások példáját, hanem törekedjen inkább az egyszerűségre.

A legjobb ünnepi kampányok általában egy adott gondolat köré épülnek fel a helyett, hogy mindent egy-egy reklámba próbálnának belesűríteni. Mivel a téli ünnepi időszak viszonylag rövid, érdemes inkább nem kísérletezni, hanem azokra a marketingtaktikákra támaszkodni, amelyek korábban is beváltak már cégének.

Ha például sikereket ért el az év során az email marketinggel, akkor ne most hagyja abba. Próbáljon némi ünnepi kreativitást belevinni az év végi hírlevelekbe. Egy ünnepi emaillel már bőven időben felhívhatja meglévő ügyfelei figyelmét a közelgő leárazásokra és karácsonyi ajánlatokra.

Ajándékozzon

Karácsonykor mindenki ajándékokkal lepi meg szeretteit. Használja ki a lehetőséget, és emlékeztesse ügyfeleit arra, hogy magukkal se felejtsenek el foglalkozni. Ha például egy ingyenes ajándékot kínál a vásárlások mellé, akkor ezzel pozitív fényben tüntetheti fel vállalatát, és megmutathatja ügyfeleinek, hogy karácsonykor is odafigyel rájuk.

Felajánlhat például ingyenes szállításokat az online rendelésekhez, vagy egy egyszer felhasználható (vagy akár tovább is ajándékozható) kupont. Kínálhat továbbá ajándék díszcsomagolást, vagy felajánlhatja a befolyó összeg egy bizonyos százalékát egy jótékonysági szervezetnek (erről természetesen az ügyfeleket is tájékoztassa).

Legyen aktív a közösségi médián

Habár a közösségi platformokon mindig fontos aktívan jelen lenni, az ünnepek során elengedhetetlen, hogy rendszeresen hallassa vállalata hangját a legfontosabb hálózatokon.

Ez egy remek időszak az ösztönző jellegű ajánlatokra és a nyereményjátékokra. Már azzal is több aktivitást érhet el, ha kisebb bónuszokat kínál fel a közösségi bejegyzések megosztásáért és más interakciókért cserébe.

Ha például éttermet, edzőtermet vagy más, helyi jellegű vállalatot vezet, akkor felállíthat egy fényképsarkot, ahol a vendégek selfie fotót készíthetnek magukról, és megoszthatják azt márkás hashtagével saját profiljaikon.

Ne feledkezzen meg meglévő ügyfeleiről

Az ünnepi nyüzsgés közepette könnyedén megfeledkezünk a fontosabb dolgokról is – sok vállalat például elfelejt meglévő ügyfeleivel is foglalkozni, miközben új vevőket próbál szerezni magának.

A visszatérő ügyfelek nélkülözhetetlenek a cégek fennmaradásához, és egy jól célzott ünnepi kampánnyal ön is megmutathatja nekik, hogy milyen nagyra értékeli márkahűségüket. Keresse meg például azokat az ügyfeleit, akik már egy hosszabb ideje nem rendeltek semmit webáruházából, és ösztönözze őket újbóli vásárlásra egy ajándék kedvezménnyel.

Ne felejtse el megmutatni ügyfeleinek, hogy mennyire értékesek is vállalata számára!

Álljon össze más helyi vállalatokkal

Az év vége nagyszerű időszak egy kis helyi hálózatépítésre. Sokak számára előnyösebb, ha az emberek a nagy üzletláncok helyett a helyi boltokban vásárolják meg inkább a karácsonyi kellékeket, hozzávalókat és ajándékokat.

Keressen olyan helyi kisvállalkozásokat a közelben, amelyek hasonló ügyfélkörrel rendelkeznek, mint saját vállalata (persze nem a versenytársakra kell gondolni), és népszerűsítsék egymást az ünnepek alatt. Például kínálhatnak egymás üzleteibe szóló kuponokat a fizető ügyfeleknek – ezeket átnyújthatják a pénztárnál és az online vásárlások után, email formájában is.

Fotó: Pexels, Licie Liz

Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
További anyagok