16 °C, Budapest
16 °C
Budapest
Holnap
21°
Holnapután
14°
Kedd
11°
2021.10.23. szombat, Gyöngyi
filter.hu filter.hu

Átvehetik a magyar webáruházak a kínai piacterek szerepét?

2021. július 1-jétől az Európai Unió tagállamaiban megváltoznak a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásokra vonatkozó áfa-szabályok, amely új távlatok nyitását vizionálja a magyar e-kereskedelem szereplői számára. A Zen.com digitális fizetési platform kutatása szerint az új szabályozásnak köszönhetően az uniós vállalkozások akár át is vehetik a keleti konkurencia szerepét és növelhetik versenyképességüket.

Ahhoz, hogy a távol-keleti, így a kínai piacterek várható háttérbeszorulásával a magyar vállalkozások átvegyék a szerepüket mind a magyarországi, mind a nemzetközi piacokon, látni kell, hogy a potenciális vásárlók ma már a piacon található ajánlatokat az árazásokon túl az adott webáruház által kínált szolgáltatáscsomag összértéke szempontjából is összehasonlítják. De az új típusú e-fogyasztók számára, akik egyre több időt töltenek online, nem meglepő, hogy igen jól alakulnak az online szerencsejátékok, így a sportfogadás online elérései is, a sebesség és a kényelem is minden eddiginél fontosabbá válik. A Zen.com jelentése szerint az olyan magas hozzáadott értékű különszolgáltatások, mint a hűségprogramok és a visszatérítési kedvezmények a következő években az e-kereskedelem legfontosabb ösztönzőjévé válhatnak.

A magyar webshopok valóban átvehetik a kínai piacterek szerepét?

Az Európai Unióban 2021. július 1-jétől életbe lépő, a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásokra vonatkozó áfa-szabályok megváltoznak. Az új rendelet eltörli a jelenlegi előírást, amely szerint az Európai Unión kívülről érkező áruk 22 euróig vám- és áfa-mentesek, míg a 22 és 150 euró közötti árucikkek vámmentesek, de áfa-kötelesek. Szakértők szerint az új szabályozás új lehetőségeket teremt a nemzetközi értékesítést végző magyar internetes vállalkozások (a számuk jelenleg 10-15 ezer közé tehető) számára.

A Zen.com jelentése szerint a vállalatok a speciális hozzáadott értékű szolgáltatásokkal tehetik magukat vonzóbbá és szerezhetnek új ügyfeleket. Ilyenek a hűségprogramok és kedvezmények mellett a gyári garancia webáruház által történő meghosszabbítása. Ez utóbbinak az olyan elektronikus eszközök esetében van leginkább jelentősége, mint a számítógépek, a táblagépek vagy az okostelefonok, amelyek közül Európában minden negyedik fogyasztó vásárol háromhavonta egyet.

Az offline életünk felváltja az online tér?

Szakértők és nemzetközi kutatások alapján nem túlzás kijelenteni, hogy olyannyira szerves része lett az életünknek az online shoppingolás, hogy szinte nincs olyan helyzet, amelyben még nem rendeltünk a netről. Mindehhez hozzájárul, hogy a határokon átnyúló globális e-kereskedelem 2020-ban minden korábbi várakozást felülmúlva 82%-kal nőtt. Ezzel párhuzamosan folyamatosan növekszik az online vásárlások és a vásárlók száma is Magyarországon. Egyes becslések szerint több mint 2 millióra tehető azoknak fogyasztóknak a száma, akik külföldről is szoktak rendelni. A vásárlások célországainak tekintetében a magyar piacon Kína kiemelkedő szerepet játszik, az áruforgalom 61%-a távol-keleti országokból származik. Kínából 8,5 milliárd dollár értékű import áru érkezett Magyarországra csak 2019-ben. Az internetezők jellemzően mobiltelefonokat, kiegészítőket, valamint olcsó apróságokat vásároltak.