15 °C, Budapest
15 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Péntek
2021.04.20. kedd, Konrád, Tivadar
filter.hu filter.hu

A világ egyharmada gamer

Az amatőr és profi gamerek világszerte egyre nagyobb piacot jelentenek. Magyarországon – egyes becslések szerint – az elmúlt egy évben 42 milliárd forintot költöttek az emberek e-sporthoz kapcsolódó termékekre, amely összegnek egynegyede nem is közvetlenül szoftver vagy hardver volt. Ennek köszönhetően egyre több márka fedezi fel ezt a csoportot, és döntenek úgy, hogy kifejezetten a gamerek igényeire szabott termékeket gyártanak.

A gamer felirat első körben természetesen asztali számítógépeken jelent meg, majd ezeket követték a laptopok, majd a különböző perifériák, a székek, az asztalok. Ma már szinte minden kategóriában találhatunk kifejezetten játékosoknak szánt termékeket, a játékok, sőt, akár a játékosok logójával ellátott ruhadarabokat, így pólókat, sapkákat, vagy a háztartási eszközök széles skáláját, például bögréket, de természetesen akár az okostelefonok között is rengeteg extra komponenssel rendelkező készülék közül választhatunk, amellyel az okostelefonos játékélmény a csúcsra járatható, élő rulett, vagy stratégia játékok garmadája várja az érdeklődőket, de a határ tényleg a csillagos ég.

Hétvégén akár hat órát is játszanak

A statisztikák szerint a világon 2,7 milliárd ember játszik időnként vagy rendszeresen videojátékokkal, ami azt jelenti, hogy a Föld 7,8 milliárd fős teljes lakosságának közel egyharmada. Magyarországon 3,8 millió ember játszik számítógépen, konzolon vagy mobileszközökön, közülük több mint 400 ezren tekinthetők kifejezetten hardcore gamereknek, akik e-sport játékot játszanak, versenyzők vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen. Jellemző rájuk, hogy nagyon sok időt töltenek gép mellett, hétköznap átlagosan 3,5 órát, ami hétvégén akár 6 óra fölé is mehet.

Az alkohol-, a dohány- és kábítószerfüggőség mellett, a technika világának rohamos fejlődésével a videojátékok is szenvedélybeteggé tehetik annak rendszeres felhasználóit. Talán meghökkentő a tény, de bizony, egyre több fiatalt érint a probléma. Kutatások szerint a férfiak körében gyakoribb a virtuálisjáték-függőség, aminek oka a bennünk lévő tesztoszteron kockázatvállalásra, agresszióra való ösztönzése, de a függőségre való hajlamot családi minták, korai életesemények, gének is előidézhetik.

Gamerek és a márkák

Legyen szó a monitorok által kibocsátott kék fényt megszűrő gamer szemüvegről, amellyel azoknak sem szárad ki túlzottan vagy fárad el a szeme, akik hosszú órákig ülnek a gép előtt, a Nike vagy a Puma által piacra dobott, kifejezetten a gamereknek tervezett cipőkről, amelyek azon túl, hogy kényelmesek és jó tapadást biztosítanak, ikonikus játékok színeiben, szimbólumaival készülnek, vagy az Axe és a Microsoft együttműködésében készülő szépségápolási termékekről (dezodorok, tusfürdők és samponok), a márkák ma már komplett portfóliókat állítanak össze a gamerek igényeire szabva.

De az élelmiszeripar is felfedezte magának a szenvedélyes játékosokat, hiszen speciális igényeik vannak, hosszú órákon keresztül, ráadásul koncentráltan játszanak, sokszor éjszakába nyúlóan. Ők koffeinnel és taurinnal dúsított snackeket ropogtathatnak játék közben, vagy kifejezetten a gamereknek készülő és rendelhető menük közül választhatnak a pizzázók, gyorséttermek kínálatából.