Hétfő
2021.04.16. péntek, Csongor

A CBD egyedülálló hatásai

A kannabidiolt CBD néven ismerhetik, mely a Cannabis Sativa L. nevű növény bizonyos fajtáiban találhatunk. Kémiai szempontból a CBD a terpén-fenolos vegyületekhez sorolható. A kannabisz növény számos kannabidiolt tartalmaz. Leggyakrabban a CBD hatásait tanulmányozzák, hiszen egyre többen használják.

Legfontosabb biológiai kutatások eredményei

Az Egyesült Államokban az 1980-as évek második felében kutatók az emlősök agyi funkcióin keresztül vizsgálták a fitokannabinoid vegyületek előfordulását.

További kutatások során a Jeruzsálemben található Héber Egyetemen az 1990-es években a tudósoknak sikerült felfedezni az endokannabinoid anandamidot. A témában további vizsgálatokat végezve jutottak el más endokannabinoidok megismeréséig. Ez egy új jelzőrendszer, aminek felfedezése közben ismertté vált, hogy az emberekben és a gerinces élőlényekben molekuláris szinten van jelen.

Az endokannabinoid rendszer több biológiai funkció szabályozásáért felel. A kutatók arra is kitértek, hogy milyen kölcsönhatást találtak e rendszer és a CBD alkalmazása, valamint a immunrendszer között.

Az immunrendszer és a CBD összefüggései

A megismert endokannabinoid rendszer az emberi szervezet működésében több területen is jelen van. Legfontosabbak az agyi funkciók, az étvágy, az alvás és az egészségünk védelmezőjeként ismert immunrendszer.

Fontos felismerés volt az, hogy milyen hatással van a kiemelt életfunkciókra, ha az endokannabinoidok alacsony szinten találhatók. A vizsgálatok során kiderült, hogy minden esetben különböző rendellenességek léphetnek fel, amikor nem megfelelő szintű a védelem.

Az immunrendszer számára is fontos az elegendő pihenés és alvás, kerülni kell a túlzott stresszt és alváshiányt. A rendellenességek enyhítésére a kutatásokban jó példaként említik a CBD gyulladásgátló hatását, mely több betegség kiváltó okaként ismert.

Az immunrendszernek kétféle módja van a betegségek, a sejtek által közvetített immunitás és a humorális immunitás elleni küzdelemre. Az immunrendszer optimális működésének fenntartása érdekében szükséges az immunitások közötti megfelelő egyensúly fenntartása. Az endokannabinoid rendszer ellenőrzi és szabályozza a megfelelő egyensúlyt a humorális és a sejt által közvetített válaszok között. Ezért az ECS stimulálása olyan aktív kannabinoidokkal, mint a CBD, hozzájárul az immunrendszer egészségének, egyensúlyának, reakcióképességének és működésének javításához. A CBD és az ECS rendkívül fontos szerepet játszik az optimálisan működő immunrendszer fenntartásában.