Az online jelenlét kikerülhetetlen lett. Gyakorlatilag napról napra nyitnak az újabb webshopok, termékek és szolgáltatások keresik digitális megfelelőiket, hogy a vállalkozás hosszú távon is működőképessé és profitábilissá váljon.
Ahhoz, hogy egy vállalat meg tudja vetni a lábát a digitális térben, elengedhetetlen saját vagy külső IT-sok alkalmazása (vagy megbízása). Szükség lehet:
Az igények persze terméktől, szolgáltatástól és cégmérettől függően változhatnak. Fontos azonban mindezektől függetlenül is digitális megoldásokban gondolkodni, a kollégákat pedig nyitottá tenni az újításokra.
Ide tartozik például az is, hogy a közös meghajtó helyett inkább a felhőbe költöztetjük a vállalkozás adatbázisát.
Fontos felismerni azokat a folyamatokat is, amiket a munkavállalók napról napra, idejük javarészét fordítják, pedig a feladatok egyébként automatizálhatóak lennének. A lényeg az, hogy ne csak egy új ember, egy IT-s felvételétől kell várni a megoldást, hanem teljes szemléletváltáson kell átesni.
Toborzásra kétféle módszer van: elvégezhető önállóan vagy HR-cég bevonásával. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Míg az első verzió általában olcsóbb, addig a második gyorsabb és garanciát is nyújt.
Ha magas a fluktuáció, akkor sokszor az önálló toborzás “olcsósága” hirtelen a másik végletbe csap át, mivel ha a jelölt nem válik be, az egész procedúrát meg kell ismételni. Egy fejvadász cég viszont általában sikerdíjas konstrukcióban működik, és a 3. hónap (a próbaidő) végéig garanciát vállal a pályázó pótlására, ha esetleg mégsem válik be.
Egy fejvadász cég gyorsabban dolgozik, hiszen általában több száz vagy több ezer önéletrajz van az adatbázisukban. A tapasztalt HR-toborzók így le tudják szűrni a pozíciókra leginkább alkalmas jelölteket, és elkerülhető a sok nem releváns állásjelentkező kezelése.
A jelentkezők kezelése ugyanis munkáltatói márkaépítés szempontjából igen kritikus folyamat. Ezt a felelősséget könnyedén a fejvadász cégre lehet hárítani, hisz innentől kezdve a kapcsolatfelvétel és a jelöltek kiértesítése az ő feladatuk. Sok vállalat ugyanis egyszerűen elfelejt választ adni a pályázóinak, ez a kellemetlenség azonban elkerülhető a munkaerő-közvetítők megbízásával.
A toborzási és kiválasztási metódusok a megbízótól függnek. A pozícióhoz elvárt tapasztalatok és képzettségek megadása a megbízó feladata, egy fejvadász cég HR-munkatársai viszont értékes tanácsokkal láthatják el, hogy relevánsabb álláshirdetést sikerüljön feladni. Igény esetén segítenek a bruttó fizetési igény és egyéb juttatási csomagok meghatározásában is.
Az interjúk száma, a jelöltek számára beküldendő feladatok mind egyediek és testreszabhatók. Van olyan, aki minél nagyobb jelenlétet szeretne a folyamatban, más pedig akár egy vitorlás fedélzetén szeretne csak végleges döntést hozni. Az a fontos, hogy a fejvadász cég és partnere között őszinte együttműködés alakuljon ki, és a lehető legpontosabb leírást tegyék közre, hogy megtalálják a legalkalmasabb embert a pozícióra.