6 °C, Budapest
6 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Csütörtök
2021.03.01. hétfõ, Albin
filter.hu filter.hu

6 tipp, ami segít sikeressé válni

Sikeres szeretnél lenni? Lássunk 6 tippet hozzá!

Legyenek világos céljaid!

Ne csak álmodozz, határozz meg egyértelmű célokat, amiket mindenképpen szeretnél elérni. Érdemes rövid távú célokat is meghatároznod, így az apró részeredmények teljesítése további önbizalmat adhat számodra a nagyobb cél megvalósításához.

Az, ha nem csak gondolati szinten fogalmazod meg ezeket a célokat, hanem le is írod őket, segíthet, hogy nagyobb nyomatékot adj terveidnek.

tudástár

Kezdd korán a napot!

A texasi egyetem 2008-as kutatása szerint azon diákok, akik korán kelnek, jóval eredményesebbek voltak tanulmányaikban mint azok, akik későn aludtak el. Általánosságban véve kijelenthető, hogy a sikeres emberek többsége korán kel.

Ha eddig éjszaka voltál aktív, érdemes átgondolnod, hogy így üzemel-e a leghatékonyabban az agyad. Amennyiben szeretnél változtatni az életmódodon, haladj apró lépésekben. Feküdj le mindig egy fél órával előbb, és törekedj arra, hogy ha sikerül az optimális időpontban nyugovóra térned, akkor semmi ne borítsa fel ezt a ritmust.

Törődj a testeddel!

A sportolás, testmozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy jól érezd magad a bőrödben. Márpedig e nélkül sikeres sem lehetsz.

A kutatások azt igazolják, hogy már napi húsz percnyi aktív testmozgás elegendő lehet ahhoz, hogy megőrizd az egészségedet. Ezzel a mentális egészséged is megerősítheted, sőt, a külsőd is vonzóbb lesz. Ha mindez összeáll, magabiztosabb leszel, ami elengedhetetlen ismérve egy sikeres személynek.

Sportolás alatt nem kell feltétlenül versenysportra gondolnod, lehet ez egy kocogás a közeli sportpályán, egy séta a közeli erdőben. Ezeket bárki megvalósíthatja, aki elszánt.

Vezess naplót!

A felnőttek elenyésző százaléka vezet naplót. A pszichológiai kutatások rámutatnak arra, hogy az, ha napról napra leírod, mi történt veled, milyen a hangulatod, segít abban, hogy ok-okozati összefüggésekre ráeszmélj.

Önismereted komoly fejlődésen mehet keresztül, ha elkezdesz naplót vezetni napi rendszerességgel. Hacsak teheted, érdemes kézzel írnod, a pszichológusok szerint így nagyobb a dolog hatásfoka.

Legyél rendszeres!

Bár az eddigiek során már többször is volt róla szó, nem lehet eleget hangsúlyozni a rendszeresség fontosságát. Érdemes priorizálnod a feladataid napi szinten, hogy jobban meg tudd tervezni a teendőid listáját.

Amennyiben már előző este megtervezed a másnapi programodat, akkor kisebb az esélye, hogy megcsúszol valamivel. Ha ezt nem tudod kivitelezni valami miatt, akkor fontold meg, hogy vasárnaponként össze tudod-e írni a következő heti tennivalóidat.

Mosolyogj sokat!

Az University of Missouri-Kansas City kutatása rávilágít arra, hogy milyen fontos a mosolygás. A tanulmány szerint a pozitív hozzáállású személyek sokkal sikeresebben veszik az élet különféle akadályait.

A mosolygós emberek magabiztosabbnak és szimpatikusabbnak tűnnek. Mi több, saját magad kedélyállapotát is tudod ezzel a módszerrel javítani.

 

Külső tényezők
Jellemzők
Külső tényezők
Jellemzők
Külső tényezők
Jellemzők
Külső tényezők
Jellemzők
További anyagok