A COVID-19 megjelenése bár már 2019 végén megtörtént, de az egész világot fenyegető világjárvány csak idén terjedt szét az egész bolygón, így Európában is.
Az élet minden területére hatással volt – közvetlenül, vagy közvetve.
Közvetlenül érintettek például azok, akiknek családtagjai, vagy akár ők maguk megfertőződtek a vírussal, és a szervezetüknek meg kellett küzdenie a kórral.
Másoknak a mentális egészségét veszélyeztette a járvány, hiszen olyan gyorsan jelent meg, hogy nem volt idő felkészülni, emiatt pedig nagy volt a bizonytalanság és a félelem.
Van, aki pedig a munkáját vesztette el, mert egyszerűen megszűnt a kereslet az iparágra, amiben dolgozott, hiszen például az emberek jóval kevesebbet utaznak, az országhatárokat pedig lezárták.
De nem csak azokat érintette a COVID-19, akiknek a munkájára közvetlen hatással volt – sokan az otthonukba kényszerültek, így immáron nem csak a terhes nők, nyugdíj mellett dolgozók vagy informatikai szakemberek dolgoztak/dolgoznak otthonról, hanem szinte mindenki, akinek a munkája megengedi ezt a lehetőséget.
Ennek hatására pedig soha nem látott mértékben növekedett a távmunkában dolgozók száma.
Az üzleti világ sokféleképpen reagálja le ezt a helyzetet.
Vannak olyan cégek, amelyek kijelentették, hogy a dolgozóik végleg otthonról fognak tovább dolgozni (pl.: Twitter), de a legtöbb vállalat csak szép lassan, vagy egyáltalán nem akarja bevezetni a home office lehetőségét.
Azt, hogy milyen átalakulás jön ilyen téren, csak az idő fogja tudni megmutatni.
Azonban vannak olyan adatok is, amelyek már kiolvashatóak jelenleg is – ilyen például, hogy miként éli meg az otthoni munka előnyeit és hátrányait maga az érintett csoport: az otthonról dolgozó emberek.
A home office ugyanis rengeteg kérdést és problémát vet fel, amelyet egy cégnek és a munkavállalóinak meg kell oldania.
Ilyen például az, hogy mennyire produktív az otthonról dolgozó ember, amikor az irodai környezethez képest egy sokkal relaxálóbb, kényelmesebb helyen kell hatékonynak lennie.
De a napi időbeosztás, a kommunikáció és a személyes kapcsolatok hiánya mind-mind hatással vannak a munkavállalók motivációjára.
Fontos kérdés az is, hogy kit terhelnek az otthoni költségek abban az esetben, ha a munkavállaló tartósan az otthonába kényszerül, és ezért minden irodával járó juttatásról le kell mondania.
Természetesen nem arról van szó, hogy az áram, az otthoni étkezés vagy a kávé drága lenne, de a sok kis apró, néhány ezer forintos tétel összeadódik, és bizony jócskán le tudja csökkenteni a kézhez kapott fizetést.
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre válaszol ez a vizuális anyag, amely érdekes, pontos és naprakész adatokat hozott el a home office világából.