6 °C, Budapest
6 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Csütörtök
2021.03.01. hétfõ, Albin
filter.hu filter.hu

Mit jelent a SEO, vagyis keresőoptimalizálás?

A SEO egy hatásos és működő dolog, melynek eredménye, hogy rábukkantál erre a cikkre és figyelmesen olvasod. Valószínűleg olyan információ után kutattál, ami a keresőoptimalizálást mutatja be vagy arról ír. Függetlenül attól, hogy melyik keresőt használtad, legyen az a Yahoo, Google, Bing, itt kötöttél ki.

A következő pár sorban bemutatjuk, hogyan működik ez a dolog és miként jutottál el a mi oldalunkra.

A meghatározás

A rövidítés egy betűszó, mégpedig a Search Engine Optimization szóból ered, ami a keresőoptimalizálást jelenti magyarul. A cél, hogy egy kifejezés minél előbb szerepeljen a keresési találatok között és a SEO ezt javítja.

A konstrukció

Abban a pillanatban, amikor beírtad a keresődbe, hogy keresőoptimalizálás, elindult egy folyamat, melynek végén erre a felületre kerültél. Első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy ez a véletlen műve, biztosak lehetünk benne, hogy nem így van. Maga a keresőmotor működése bonyolult algoritmusok alapján történik, és előfordulhat, hogy több, mint 21 millió oldal találatai közül irányított oda, ahol a te kérdésedre választ kaphatsz. A SEO a marketing eszközök egyike, melynek segítségével a digitális világban elérheted, hogy a kereső oldalon javuljon a megjelenésed és előrébb kerülj a találati listán. Igazán jól csak akkor tud működni, ha megérted hogyan zajlik ez a folyamat, ezáltal nagyobb eséllyel indulsz a versenytársakkal szemben.

A SEO-nak két nagy stratégiáját különböztetjük meg, az on-page SEO-t és az off-page SEO-t. A módszer megértéséhez nézzünk meg két képzeletbeli honlapot. Az egyszerűség kedvéért nevezzük őket A és B oldalnak. Az A oldal tulajdonságai közül emeljük ki, hogy nem reszponzív. Ez azt jelenti, hogy a weboldal nem tud rugalmasan alkalmazkodni a használt eszköz képernyőjéhez, így nehézkesen működik a keresés, bonyolult lehet a felhasználók számára. Ezzel szemben a B oldal előnyös tulajdonsága, hogy reszponzív. Könnyedén igazodik a látogató által használt eszköz képernyőjéhez, függetlenül attól, hogy épp mobiltelefonról, tabletről vagy asztali gépről kerestük fel az adott oldalt. Fontos részét képezi a reszponzivitás a keresőoptimalizálásnak, de ezen kívül még csaknem 200 különböző tényezőn múlhat a siker.

A hirdetés fontossága

Elgondolkodtató, hogy miért fontos a keresőmotoroknak, hogy minél többen használják őket, mikor nem kerülnek pénzbe nekünk.  Közvetlenül nem tőlünk kapják a pénzt, de a hirdetések után jelentős bevételt érhetnek el. A kereső oldalakat, mint például a Google-t nem tudjuk lefizetni, hogy a mi oldalunkat az első helyre rangsorolja a találatok között. Ennek elősegítésére szolgálnak a hirdetések, mert a reklámokból származik a bevétel nagy része. Ezeket a tényeket alapul véve, megállapíthatjuk, hogy minél többen kezdik el használni a SEO-t, annál nagyobb lesz a befolyt pénz mennyisége, növekszik a bevétel.entercom seo

Miért hasznos, hogy megértsük hogyan működik a SEO?

Az internet elterjedésével megnyílt a világ előttünk. A közelmúltban még elképzelni sem tudtunk, hogy eljön az a pillanat, amikor pár kattintással bármilyen információt megtalálhatunk. Előfordul, hogy elakadunk az élet egyes területein, olyankor azonnal az online felület segítségéhez tudunk nyúlunk. Nézzük meg a jelenlegi helyzetet: szerettünk volna pár információt a SEO működéséről, így online kerestünk rá. Amennyiben az első oldalon nem találjuk meg amire szükségünk van, tovább lapozunk. A rendelkezésre álló statisztikai adatok alapján kijelenthetjük, hogy azok az oldalak, ahol már alkalmazzák a keresőoptimalizálást előnnyel indulnak a konkurenciával szemben. A kattintási arányok jóval magasabbak lehetnek.

Megállapíthatjuk, hogy a SEO a háttérből segíti az oldalunkat, még olyankor is, ha erről nincs konkrét tudomásunk. A digitális marketing eszközeivel célszerű tisztában lenni és érdemes használni őket, mert a keresőoptimalizálás is egy olyan elem, ami győzelemre vezetheti a céget.