12 °C, Budapest
12 °C
Budapest
Holnap
10°
Holnapután
13°
Hétfő
18°
2021.04.23. péntek, Béla
filter.hu filter.hu

Hogyan használd a marketingmix elemeit?

Bár nagyon sokféle marketingeszköz létezik, a marketingmix elemeivel minden vállalkozónak érdemes tisztában lenni. A későbbiekben részletesebben is bemutatjuk ezeket az elemeket, annyit azonban elöljáróban érdemes megjegyezni, hogy bármelyik elem figyelmen kívül hagyása a vállalkozás bukásához vezethet.

A klasszikus marketingmix elemei

A marketingmix a különböző marketingeszközök kombinálása, amely a termék megfelelő piaci pozicionálását teszi lehetővé. Sokan 4P-nek is nevezik, ez az elemek angol nevének kezdőbetűiből adódik, név szerint a termék (product), az ár (price), a termékelhelyezés (place) és a hirdetés (promotion) szavakból.

marketingmix

Lehet egy termék kiváló, ha az ára nem megfelelő, vagy nem jut el az alkalmas célközönséghez, vagy nem a megfelelő emberekhez jut el a hirdetés, csúfos bukás lehet a vége. A hibát legtöbbször a marketingstratégia kialakításában, az előzetes tervezésben kell keresni.

A marketingmix használata a gyakorlatban

Nem minden elem egyformán hangsúlyos minden vállalkozásnál. A témáról bővebb információkat szerezhetsz a WPKurzus tanfolyamán történő részvétellel.

A terméked sikere azon múlik, hogy megoldja-e a fogyasztó valamilyen problémáját vagy kielégíti-e valamely igényét, és ki tudsz-e tűnni vele valamilyen módon a versenyben. Ez természetesen piackutatást igényel, alaposan ismerned kell a piaci igényeket és a versenytársakat. A felhasználói visszajelzések is sokat segíthetnek a termékfejlesztésben és pozícionálásban.

Ami a terméked vagy szolgáltatásod árát illeti, nem egyszerű megtalálni az optimális árat, hiszen az sem jó, ha egy termék túlárazott, de az sem, ha alulárazott. Lehet magasabb az árad a konkurensekénél, de akkor kell valamilyen hozzáadott érték is. Természetesen fontos, hogy az ár fedezze a költségeket, de nem szabad sokkal a piacon szokásos ár alá menni, mert akkor azt fogják gondolni a termékedről, hogy nem jó minőségű, vagy valami más baja van.

A termék elhelyezése elem azt fejezi ki, hogy milyen értékesítési csatornát választasz, hogyan fog a vásárló a termékhez hozzájutni. Nagyon sok múlik azon, hogy a vásárlási folyamat mennyire egyszerű és kényelmes, főként, hogy ma már a vásárlások elég nagy hányada mobiltelefonon realizálódik. Törekedni kell arra, hogy néhány kattintással el lehessen jutni a megrendelésig, legyen minden információ elérhető, és a szállítási valamint fizetési lehetőségek legyenek rugalmasan választhatók.

A termékek hirdetése egyre nagyobb fejtörést okoz a szakembereknek, hiszen annyi a reklám, hogy folyamatosan feljebb és feljebb kerül a potenciális vásárlók ingerküszöbe, a legtöbb reklámot olvasás nélkül átlapozzák, figyelmen kívül hagyják, vagy észre sem veszik. A célközönséget könnyebb elérni, ha folyamatos minőségi tartalmat nyújtasz az embereknek, és amikor már megszerezted a bizalmat, akkor értékesíteni is fogsz tudni.