A Fekete Péntek típusú kampányokat az online kereskedelemben is ki lehet használni, hiszen ilyenkor több ember vadássza az akciókat, és az idei évben rekordforgalmat bonyolíthatnak az ügyesen kampányolók, ehhez adunk néhány információt.
Mikorra esik idén a Black Friday?
A hagyomány szerint a fekete péntek a hálaadás napját követő első péntekre, azaz 2020-ban november 27-re fog esni. Szemfülesnek kell azonban lenni, mert sok kereskedő már egy héttel előbb elkezdi akcióit. Magyarországon nem jellemző az Amerikában olykor tapasztalható vérre menő küzdelem az utolsó darabért szalagcímű leárazás, a magyarok többsége előnyben részesítette eddig is az internetes megrendeléseket, és ez fokozottan így lesz 2020-ban. A marketingeseknek és a webshoptulajdonosoknak is alaposan át kell gondolniuk az idei stratégiájukat. Ezt még kiegészítenénk azzal, hogy a fekete péntekkel kezdődik az év végi bevásárlási láz, tehát az online marketingstratégiát nem csupán e néhány napra fókuszálva kell megtervezni, hanem az év hátralévő időszakára.
Felkészülés a Black Friday-re
Ha az elektronikai ágazatban tevékenykedünk, azt gondolnánk, hogy egy kozmetikai cikkeket forgalmazó webshop nem jelent konkurenciát. A fekete péntek típusú kampányoknál azonban ez nem így van, mivel az embereknek egy pénztárcájuk van.
Kimaradni természetesen nem érdemes az ilyen jellegű kampányokból, hiszen legrosszabb esetben is megnő a weboldalunk látogatottsága, de jól célzott hirdetési kampánnyal ennél sokkal többet is kihozhatunk a helyzetből. Ha szakértői segítségre van szükséged, fordulj a Drive Online Marketing csapatához egy átfogó stratégia megtervezéséhez.
Az egymás alá kínálási versennyel azonban legyünk nagyon óvatosak, a csökkentett ár mellett is legyen rentábilis a termék.
A kiemelt internetes forgalom miatt informatikailag is fel kell készülni a látogatók magas színvonalú kiszolgálására, a webshop összeomlása, lefagyása ugyanis ellenkező hatást válthat ki, mint amit szeretnénk.
A tisztességtelen verseny iránti vizsgálatok is nagyobb intenzitással zajlanak ebben az időszakban, egy bírság pedig a teljes hasznot elviheti. A hirdetéseknek összhangban kell lenniük a tényleges akciókkal.
Logisztikailag is rá kell hangolódni a megnövekedett forgalomra, például nagyobb készlettel, megnövelt szállítói kapacitással, akár több futár- és szállítócéggel megállapodni erre az időszakra.