filter.hu filter.hu

Saját kozmetikai termék olyan tégelyből, ami eladja magát

Mi lenne, ha azt mondanám, Önnek is lehetne saját tégelyes kozmetikuma? És mi lenne, ha azt mondanám, hogy olyan tégelyből árulhatná, ami szinte eladja magát? Ha Ön orvos, feltehetően már tölti is ki a beutalómat egy teljes kivizsgálásra, mert félrebeszélek. Pedig egyáltalán nem, sőt, teljesen reális az, amit felvázoltam az előbbiekben.

Ma már nem földtől elrugaszkodott gondolat a saját kozmetikai termék, saját krém kifejlesztése, megtervezése, piacra dobása. De ez nem megy egyik pillanatról a másikra, sok minden kell egy ilyen piaci bevezetéshez. Lássunk ezek közül párat onnantól kezdve, hogy már megvan a kozmetikum összetétele, azaz kész van maga a termék, a kozmetikum.

Design, címke, tégely

Mivel ott tartunk, hogy megvan a kész termék, maga a kozmetikum, így jöhet a csomagolás. Itt nagyon fontos, hogy ne siessük el, tervezzük meg, minden fontos szempont alapján vizsgáljuk meg a lehetőségeket. Hogy miért fontos ez? Azért, mert egy jó csomagolás elad.

praktikus tégely

Tegyük fel, hogy két azonos összetételű, azonos árú krémet talál a bolt polcán, melyiket választja? Két dolog fog dönteni: a márkaismertség (mert minél jobban ismeri a márkát, annál jobban megbízik benne) és a csomagolás. Bizonyos esetekben a design felül tudja írni a márkaismertséget is, de ahhoz nagyon ütős, egyedi design kell. Olyan, amivel elérhetjük az ügyfélnél a “de jól néz ki, adok neki egy esélyt” érzést.

Eleve ha egyedi, más gyártóknál nem megszokott tégelybe rakja a termékét, máris könnyen felismerhető és megkülönböztethető lesz a terméke. Számos praktikus tégely közül tud választani, mind alakban, mind anyaghasználatban, űrtartalomban. Emellett el kell döntenie, hogy szükséges-e lapkára, illetve zárófóliára is beruháznia. Ha válogatna a tégelyek között, akkor mindenképp látogass el az Allinpackaging.hu oldalára, ahol rengeteg típus van készleten.

Akkor most már, hogy megvagyunk a krémmel és a tégellyel, jöhet a kiváló, egyedi design. Ez nagyban hozzá fog járulni a termék összetételéhez.

Marketing, disztribúció

Miután elkészült a termékünk, mehet a marketing, a hirdetések, a posztok. A lényeg, hogy minél többen tudomást szerezzenek rólunk és a termékünkről.

Fontos a disztribúció, azaz hogy milyen csatornákon keresztül juttatjuk el a termékünket a vásárlóinkhoz. A 21. században fő szempont, hogy online is elérhetők legyünk, így egy webshopra vagy legalább egy rendelési felületre mindenképp szükség lesz. Emellett viszont jó lenne a termékünkkel bejutni a nagy cégek polcaira is, de kisebb boltokat vagy akár kozmetikusokat is felkereshetünk az értékesítés kapcsán.

Minden részlet számít

Bár a fent felsorolt részfeladatok mindegyike kis feladatnak tűnhet, annál fontosabbak az összkép miatt. Ha valahol hibázunk, akkor máris csökken a hatékonyság. Pl. a tégely kiválasztása is apróságnak tűnhet, de ha jól választunk, már csak a design miatt sok vásárló dönthet mellettünk.