Ma már nem földtől elrugaszkodott gondolat a saját kozmetikai termék, saját krém kifejlesztése, megtervezése, piacra dobása. De ez nem megy egyik pillanatról a másikra, sok minden kell egy ilyen piaci bevezetéshez. Lássunk ezek közül párat onnantól kezdve, hogy már megvan a kozmetikum összetétele, azaz kész van maga a termék, a kozmetikum.
Design, címke, tégely
Mivel ott tartunk, hogy megvan a kész termék, maga a kozmetikum, így jöhet a csomagolás. Itt nagyon fontos, hogy ne siessük el, tervezzük meg, minden fontos szempont alapján vizsgáljuk meg a lehetőségeket. Hogy miért fontos ez? Azért, mert egy jó csomagolás elad.
Tegyük fel, hogy két azonos összetételű, azonos árú krémet talál a bolt polcán, melyiket választja? Két dolog fog dönteni: a márkaismertség (mert minél jobban ismeri a márkát, annál jobban megbízik benne) és a csomagolás. Bizonyos esetekben a design felül tudja írni a márkaismertséget is, de ahhoz nagyon ütős, egyedi design kell. Olyan, amivel elérhetjük az ügyfélnél a “de jól néz ki, adok neki egy esélyt” érzést.
Eleve ha egyedi, más gyártóknál nem megszokott tégelybe rakja a termékét, máris könnyen felismerhető és megkülönböztethető lesz a terméke. Számos praktikus tégely közül tud választani, mind alakban, mind anyaghasználatban, űrtartalomban. Emellett el kell döntenie, hogy szükséges-e lapkára, illetve zárófóliára is beruháznia. Ha válogatna a tégelyek között, akkor mindenképp látogass el az Allinpackaging.hu oldalára, ahol rengeteg típus van készleten.
Akkor most már, hogy megvagyunk a krémmel és a tégellyel, jöhet a kiváló, egyedi design. Ez nagyban hozzá fog járulni a termék összetételéhez.
Marketing, disztribúció
Miután elkészült a termékünk, mehet a marketing, a hirdetések, a posztok. A lényeg, hogy minél többen tudomást szerezzenek rólunk és a termékünkről.
Fontos a disztribúció, azaz hogy milyen csatornákon keresztül juttatjuk el a termékünket a vásárlóinkhoz. A 21. században fő szempont, hogy online is elérhetők legyünk, így egy webshopra vagy legalább egy rendelési felületre mindenképp szükség lesz. Emellett viszont jó lenne a termékünkkel bejutni a nagy cégek polcaira is, de kisebb boltokat vagy akár kozmetikusokat is felkereshetünk az értékesítés kapcsán.
Minden részlet számít
Bár a fent felsorolt részfeladatok mindegyike kis feladatnak tűnhet, annál fontosabbak az összkép miatt. Ha valahol hibázunk, akkor máris csökken a hatékonyság. Pl. a tégely kiválasztása is apróságnak tűnhet, de ha jól választunk, már csak a design miatt sok vásárló dönthet mellettünk.