15 °C, Budapest
15 °C
Budapest
Holnap
16°
Holnapután
18°
Kedd
17°
2020.09.19. szombat, Vilhelmina
filter.hu filter.hu

Hogyan kreáljak buyer personát?

Vásárlási stratégiák, online marketing kampányok létrehozása során a kezdeti lépések közé tartozik az ún. buyer persona létrehozása. Ez tulajdonképpen nagyon fontos, mert a célcsoport megfelelő felmérése és ismerete nélkül az egész tervünk elcsúszhat, ami nem várt bevételkieséshez és a bizalom csökkenéséhez is vezethet. Lássunk, hogyan tervezheted meg a saját buyer personádat, hogy az online hirdetéseidet jól célozhasd és csak a célcsoportodba tartozó látogatót vigyél a weboldaladra.

Mi az a buyer persona?

A buyer persona más néven a vásárlói személyiség, tehát egy olyan fiktív személy, amely a célcsoport általános reprezentációjának tekinthető.

Abban segít, hogy könnyebben megértsd a jelenlegi ügyfélköröd, segítségükkel felfedhető a különféle csoportok igényei, viselkedési mintái és szokásai is. 

Hatékony tervezésük kulcsa az alapos piackutatás, valamint a megbízható ügyfélkörhöz társítható adatok. Általában egy cég egy vagy kettő vásárlói személyiséget hoz létre, de olyanra is volt már példa, hogy 10-re vagy 20-ra is szükség volt. 

Annyi biztos, hogy egy buyer persona segít személyre szabottabbá tenni a tartalmakat, valamint az egész értékesítési folyamatot. 

buyer persona

A negatív személyiség fogalma

A buyer personával szemben a negatív személyiség egy olyan egyén, akit nem szeretnénk ügyfélnek. De mégis ki lehet ilyen? - kérdezheted.

Általában ebbe a csoportba sorolhatóak a termék vagy a szolgáltatás szempontjából előrehaladottabb szakemberek vagy az olyan diákok, akik mondjuk csak a kutatások céljából érintkeznek a vállalkozással. 

A buyer persona professzionális alkalmazása

A marketing személyre szabásában, a célcsoport szegmenseit célozva mindenképpen segítenek a buyer personák. Egy jó példa erre, hogy ugyanazt a vásárlásra ösztönző e-mailt ahelyett, hogy mindenkinek elküldenéd az adatbázisban, szétválaszthatod őket a különböző vásárlói személyiségek alapján. 

Amennyiben még a “Rossz almák”, a negatív személyiségek szétválogatására is időt szakítasz, ez pedig a megfelelő költséggazdálkodáshoz, a termelékenység növeléséhez is hozzásegíthet. 

Az életciklusfázis is nyomon követhető, ami tulajdonképpen azt mutatja meg, hogy az adott látogató hol tart az értékesítési ciklusodban. 

Mindez önmagában nem elég, hiszen a professzionális weblap is fontos alapokat képez. Az Adnet Media a weboldal készítés alapjaiba is betekintést enged!

A buyer persona létrehozása

Az első lépés mindenképpen a célcsoport alapos megismerése különböző kutatások és felmérések segítségével. Ez még az adatbázisban nem szereplő, de alapjában véve a célcsoporthoz tartozó személyeket is magában foglalja. 

Fontos, hogy fedezd fel az aktuális trendeket, amelyek alapján az ügyfelek megtalálhatják a tartalmakat. 

Csak olyan űrlapokat hozz létre weboldaladon, amelyek bizonyos személyiségjegyekre is fényt derítenek! Kövesd nyomon az értékesítési részleg visszajelzéseit a vásárlókkal kapcsolatban! Az adatrendeszerezéshez mintegy sablonként szolgálnak a vásárlói és a negatív személyiségek.