23 °C, Budapest
23 °C
Budapest
Holnap
29°
Holnapután
26°
Szerda
25°
2020.08.09. , Emõd
filter.hu filter.hu

Zajlik az élet az e-kereskedelemben…

Folytatódik a magyar e-kereskedelem sikertörténete; a tavalyi 16 százalékos növekedést a 2020-as esztendő egészen biztosan túlszárnyalja, nem is kis mértékben… Utánajártunk, hol tart az online kereskedelem, illetve mire számítanak a piaci szakértők a következő időszakban…

Sokan egyetértenek azzal az állítással, hogy a megnövekedett online forgalom nem feltétlenül válik hasznára az e-kereskedelemnek. A korábbi években az online piac rendkívül kiszámítható ütemben bővült, aminek köszönhetően a szektor kényelmesen optimalizálhatta az erőforrásait. A koronavírus-járvány azonban olyan terhelést rótt a szereplőkre, amit decemberben tapasztalhattak. A különbség abban rejlik, hogy a téli főszezonra hónapokig készülnek, a vírushelyzetet azonban nem láthatták előre.

e-kereskedelem

A rendkívüli forgalom elsősorban azzal magyarázható, hogy rengeteg hagyományos offline költés az online térbe vándorolt – magyarázza az egyik budapesti marketingügynökség munkatársa. Az online vásárlás sokkal biztonságosabb, ráadásul a szaküzletekre is érvényes volt a rövidített nyitva tartás, ami szintén az online tér felé terelhette a vásárlókat. A járványhelyzet kitörése óta vélhetően 60-70 ezer új vásárló jelent meg az online piacon; ez csaknem akkora növekedés a vásárlói bázisban, ami tavaly 12 hónap alatt valósult meg.

Az idei év egészen elképesztő forgalmat generál. A GKI Digital kutatása szerint az első negyedévben 21,4 százalékot bővült a piac az előző év azonos időszakához képet, a második negyedévben pedig 35 százalék feletti bővülés realizálható. A legfontosabb kérdés persze továbbra is az, mi várható ezután.

Természetesen pesszimista és optimista vélemények is hallhatók. A pesszimisták szerint a gazdasági recesszió jelentős mértékben rányomja a bélyegén az e-kereskedelemre, a harmadik negyedévtől folyamatos visszaesésre számítanak. Az optimisták viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy a kijárási korlátozást követően is terv feletti növekedésre képes az online szektor, ráadásul a GDP-adatok is kilábalást mutatnak.

Abban viszont mindenki egyetért, hogy egyelőre nagyok sok a bizonytalanság a piac jövőjét illetően. Az óvatosság és a gyanakvás egészen biztosan velünk marad még hosszú hónapokon vagy akár éveken keresztül, ami csökkenti a hagyományos üzletek és plázák forgalmát, szintén az online vásárlás felé terelve a célközönséget.

Ugyanakkor kár lenne elsiratni az offline plázákat. A 2008-as gazdasági válságot követően már bebizonyosodott, hogy a fiatal generációk tagjai a plázákra nem csupán vásárlási lehetőségként, hanem szórakozóhelyként tekintenek. Részben ez a tapasztalat mutatja legjobban, hogy a hagyományos kiskereskedelem állandó és fenntartható. Jól tudják ezt a vezető webáruházak vezetői is; az Extreme Digital 17 szaküzlettel várja azokat, akik offline szeretnének vásárolni, illetve a vásárlási folyamatukat online rendelést követően az offline térben szeretnék lezárni.

Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
További anyagok