29 °C, Budapest
29 °C
Budapest
Holnap
28°
Holnapután
26°
Vasárnap
26°
2020.07.09. csütörtök, Lukrécia
filter.hu filter.hu

Segítség, hullik a hajam - milyen megoldások jöhetnek szóba?

Azt gondolhatnánk, hogy a kopaszodás csak a férfiakat érinti, de sajnos ez nem igaz. Rengeteg nő is küzd ezzel a problémával, ami komoly önbizalomhiány kialakulását is előidézheti. Szerencsére ma már a helyzetre többféle megoldás is létezik, drasztikusak és kevésbé drasztikusak egyaránt.

Csak a beültetés a biztos megoldás?

hajbeültetés

Sokan kacérkodnak a hajbeültetés gondolatával, akik súlyosabb mértékű hajhullással küzdenek. Ez azonban alaposan mérlegelendő döntés, mert meglehetősen borsos az ára, és nagyon fontos, hogy jó szakember végezze a beültetést, ellenkező esetben a beültetett hajtüsző egységek egyszerűen kipotyognak pár héten belül, így pedig javulás sem lesz.

Érdemes először más, finomabb módszerekkel próbálkozni, ezek pedig a különböző hajdúsító készítmények, amik azt hivatottak elősegíteni, hogy a hajhullás leálljon, és azokon a területeken, ahonnan korábban kihullottak a hajszálak, újra tudjanak növekedni. Persze rengeteg ilyennek mondott termék létezik, és nem könnyű laikusként eldönteni, hogy melyik igazán hatásos. Érdemes nagyon alaposan utánajárni, és olyan készítményeket választani, amik már sok embernek beváltak, mint például a Gettik dúsítói.

Ha a megfelelő márkát választjuk, nagyon szép eredményeket lehet elérni: a ritkásabb területeken újra dús haj nőhet, nem mellesleg az a probléma is megszűnik, hogy a lakásunkban és az autónkban mindenhol hajszálakat találunk.

A táplálkozás is fontos

Persze egyéb fronton is tehetünk azért, hogy elősegítsük a hajunk növekedését: nagyon nem mindegy, hogyan táplálkozunk, mennyire jut hozzá a szervezetünk a szükséges vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. Ezeknek ugyanis komoly szerep jut a haj növekedése szempontjából. A B-vitaminok (hüvelyesek, tojássárgája, diófélék) például elengedhetetlen fontosságúak, szükség van ezen kívül sok fehérjére (fehér húsok, tojás, tejtermékek), A-vitaminra (répa, máj, spenót), H-vitaminra (mogyoró, mandula, gomba), C-vitaminra (citrusok, paprika, káposzta).

Ásványi anyagok tekintetében a cink, a szelén, a jód, valamint a vas járul hozzá számottevően a haj növekedéséhez. Ha az étrendben rendszeresen szerepel spenót, lencse, hal, tejtermékek, eper, teljes kiőrlésű kenyerek, zabpehely, olajos magvak, akkor ezek bevitelét könnyedén biztosíthatjuk.

Amennyiben minden módszert kipróbáltunk már, és úgy érezzük, még mindig nem értük el a kívánt eredményt, a hajbeültetés még mindig ott lehet segítségnek – de nézzük meg alaposan, hol végeztetjük el!

A fotó forrása: Africa Studio / Shutterstock.com

Test, lélek
Smink, haj, köröm
Test, lélek
Smink, haj, köröm
Test, lélek
Smink, haj, köröm
Test, lélek
Smink, haj, köröm
További anyagok