A számlázásban több fontos átalakulás is történt az elmúlt években.
Ezekkel sokan tisztában vannak – azzal viszont jóval kevesebben, hogy melyek azok az előttünk álló változások, amelyek 2020-ban lépnek életbe.
Emellett pedig érdemes megvizsgálni, hogy miként lehet felkészülni a jogszabályi változásra, biztonságosan és kockázatmentesen.
Adójogszabályi változások a számlázásban
Az online számlázás 2018-as változása
Bizonyára minden vállalkozónál fókuszba került a számlázási folyamat, miután 2018. július 1-jén a NAV online számlázást bevezető adójogszabály-módosítása életbe lépett. A módosítás értelmében: minden olyan számlát jelenteni kell elektronikusan a NAV felé, aminek az áfatartalma eléri vagy meghaladja a 100 ezer forintot és a számlát belföldi adóalany részére állítod ki.
Akár mi csináljuk, akár a könyvelő, a számlázási folyamatok nagy odafigyelést és pontosságot igényelnek.
Az online számlázás 2020-as változása
2020. júliusától további változások lépnek életbe. A bejelentési kötelezettség kapcsán megszűnik az értékhatár. Minden belföldi adóalany részére kiállított számlát be kell küldeni a NAV-hoz, nem csak a 100.000 Ft feletti ÁFA tartalmúakat.
Mind a 2018. évi, mind a 2020. évi adójogszabályi változások a vállalkozások által kiállított számlák tekintetében hoznak változást a vállalkozások életében. Ezeket a változásokat pedig elsősorban a számlázó programoknak kell kezelnie. Viszont itt jön a kérdés, hogy mi van a szállítói számlákkal, tehát azokkal, amik a vállalkozásokhoz érkeznek be, amiket a vállalkozásoknak kell fizetnie.
Taskingo, kiút a szállítói számlák tengeréből
Ne gondoljuk, hogy egyedül a vállalkozások által kiállított számlák jelentenek komoly adminisztrációs terheket a vállalkozások számára. Bizony, a szállítói számlák kezelése ugyanúgy sok időt és energiát elvesz. Érdemes ennek az automatizált kezelésével is foglalkozni.
Ugyanis hatalmas segítséget tud nyújtani egy jó számlakezelő program, amely:
Az online számlák kezelésére egyik legjobb megoldás a piacon a Taskingo.
A Taskingo Online Számlakezelővel egyetlen felületen kezelheti:
És miben segít még vállalkozásoknak a Taskingo? Automatikusan lehet látni a rendszerben a bejövő számlák alapján a levonható ÁFA mértékét. Vagyis nem kell megvárni, hogy a könyvelő elkészítse a vállalkozás ÁFA bevallását. Amint a Taskingo rendszerében rögzítésre kerül egy szállítói számla, máris látható, hogy mekkora a levonható ÁFA mértéke.
Nincs szükség Excelben vezetni a kiadásokat, mert a Taskingo ezeket automatizáltan, hatékonyan végzi el – bárhonnan, bármikor!
A könyvelője is naprakész lesz és bármikor hozzáfér cége szállítói számláihoz. A könyvelők mellett még a pénzügyi munkatársak is hozzáadhatók az alkalmazáshoz, tehát közös kapcsolattartási és feladatkezelési platformként is üzemel az egész cég számára.
A számla jóváhagyási és számlakezelési ügymenete automatizált, tehát az alkalmazás automatikusan kiválasztja és felkínálja az adott számlához tartozó jóváhagyó személyt. A számla adatok mentésével a számla archiválásra kerül, a jóváhagyó pedig e-mailben értesítést kap a számlával kapcsolatos feladatokról. Jóváhagyást követően a számla kifizető munkatárs és a könyvelő is értesül a teendőkről.
Az automatizációnak köszönhetően tehát átláthatóvá és hatékonnyá válik a bejövő számlák feldolgozásának menete a cégen belül.
Az átláthatóságot számos beépített és egyedi szűrési lehetőség garantálja.
A kinyert adatok pedig bármikor exportálhatóak, legyen szó:
Próbálja ki ingyen
A Taskingo-t telepítés nélkül, akár mobileszközről is elérheti bárhol, bármikor – csupán internet elérésre lesz hozzá szüksége.
És ami talán a legjobb hír: 1 hónapig teljesen ingyenesen kipróbálható!
Amennyiben bármiféle kérdése van, vagy szeretné kipróbálni az alkalmazást – ezen a linken tudja megtenni.