20 °C, Budapest
20 °C
Budapest
Holnap
12°
Holnapután
Szombat
2020.04.08. szerda, Dénes
filter.hu filter.hu

Stressz nélkül egészségesen

A tartós idegességet és a folyamatos feszült állapotot hívjuk összefoglaló nevén stressznek. Ez a helyzet először csak gyengíti a szervezet ellenálló képességét, de idővel egészségkárosodáshoz is vezethet. A tudatos stresszcsökkentés tehát az elsődleges, amellyel foglalkoznunk kell, ha egészségi állapotunkat eredményesen szeretnénk javítani.

Így reagálunk a stresszre

Érdemes leszögezni, hogy a negatív stressz mellett létezik pozitív stressz is. Ez az élet normális velejárója, és jelenléte mentesít az ingerszegény körülményektől, általa teljesítményjavulás is lehetséges. Azt, hogy hol a határ a pozitív és negatív stressz között, általánosan megítélni nem lehet. Minden személynek más a stressztűrő képessége. Egyénenként változik, mi az az állapot, amely már negatív, ezáltal romboló feszültséghez vezet. Ahhoz, hogy megtudjuk, számunkra mi a határ, tudatosan figyelnünk kell testünk jelzéseit, és nem szabad figyelmen kívül hagyni olyan jeleket, mint a szapora szívverés, alvászavar, emésztési gondok vagy végtagzsibbadás. Ugyanis ezek mind a negatív stresszhatások előfutárai.

Így küzdhetjük le a stresszt

Miután elhatároztuk, hogy tudatosan szeretnénk tenni a stresszhelyzetek ellen, és felmértük a saját magunk stressztűrő képességét, jöhet a megoldás. Ehhez tudnunk kell, hogy a férfiak és nők teljesen eltérően reagálnak a feszült helyzetekre. Ráadásul számolnunk kell azzal is, hogy a férfiak jóval később ismerik be a problémáikat, mint a nők, így nehezebben is kérnek segítséget. A hölgyek azért vannak szerencsésebb helyzetben, mert ők a gondjaikkal könnyebben fordulnak a szeretteik felé, fokozott nehézség esetén pedig sokkal előbb kérnek szakértői segítséget.

A természet ereje

A gyógynövények - például teaként fogyasztva - jótékonyan segítik a feszült idegállapot oldását, ezáltal az immunerősítést. Az intenzív, komplex hatás érdekében érdemes gyógynövényekből álló táplálékkiegészítőt alkalmazni. A pihentető, nyugodt alvás és feszültségmentes ébredés érdekében ajánlott teljesen natúr, vegán gyógynövény kapszulát választani!

Társas támogatás

A baráti és családi támasz fantasztikus erővel bír. Aki sok időt tölt pozitív, támogató légkörben, az előbb maga mögött tudja hagyni a problémák okozta rossz érzést, és jobban kezeli a fokozott szorongást. Egyfelől, mert szerető közegben az önértékelés felerősödik, másfelől pedig ilyenkor a szorongásról elterelődik a figyelem.

Relaxáció és testmozgás

Mint látjuk, nagy segítség szervezetünk számára, ha ki tudunk kapcsolódni. Ezt segítheti az is, ha például relaxációs tréninget vagy testmozgást végzünk. Mindkettő módszer segíti a szervezet optimális működését visszaállítani. Amennyiben lehetőség van rá, a meditációt vagy testmozgást érdemes a szabadban, jó levegőn végezni!

Belső használat
Külső használat
Belső használat
Külső használat
Belső használat
Külső használat
Belső használat
Külső használat
További anyagok