20 °C, Budapest
20 °C
Budapest
Holnap
12°
Holnapután
Szombat
2020.04.08. szerda, Dénes
filter.hu filter.hu

A harminc az új húsz, ha tényleg odafigyelsz

Régóta sportolsz, de motivációs problémáid vannak, vagy csak harminc felett döbbentél rá, hogy sportolnod kellene, nehogy elhízz? Cikkünkben megmutatjuk, mire figyelj annak érdekében, hogy munka és család mellett is eredményes legyen az edzés!

MIndig legyen időd edzeni!

Ha akarunk, életszakasztól függően mindig találhatunk kifogást az edzés mellőzésére. Tanulás, túlóra, gyermekvállalás, mind olyan dolgok, amelyek mellett kevés idő marad szabadidős tevékenységre vagy pihenésre. Az első és legnehezebb feladat, hogy beépítsük a rendszeres testmozgást az életünkbe. Ha nagyon elfoglalt vagy, próbálj meg korán reggel, még munka előtt elmenni edzeni. Kisgyermek mellett különösen a futás lehet jó mozgásforma, hiszen amíg sportolsz, a kicsi jót szundikálhat a friss levegőn.

Fontos a jó választás

Fogyni szeretnél, vagy csak életmódot váltanál? A változás csak akkor lehet hosszú távú, ha olyan mozgásformát választasz, amit igazán élvezel is. Eleged van az emberekből és az állandó nyüzsgésből? Akkor ideális lehet számodra az úszás vagy a futás. Ha nem bírod a magányt, és leginkább a társaság tölt fel, akkor a csoportos edzés vagy valamelyik csapatsport lehet a jó választás.

Pörögj 100%-on!

Amennyiben sikerült a feszes napirendedbe beilleszteni a mozgást, akkor érdemes minél intenzívebben kihasználni a rendelkezésre álló időt. A maszatolással csak a drága idődet pazarlod! Adj bele mindent, hiszen erősen limitált számú edzéssel csak akkor van esélyed látható eredményt elérni, ha minden alkalommal maximálisan odateszed magad.

Próbálj ki új mozgásformákat!

Az emberek nagy része, ha végre rászánja magát az edzésre, akkor gyakran éveken át ragaszkodik a jól megszokott mozgásformához. Ezzel azonban éppoly könnyen beleunhatnak az edzésbe, mint a munkájukba. Ez elkerülhető az edzéstervek bizonyos időközönkénti variálásával, vagy ha csak magához a mozgáshoz ragaszkodsz, akkor jó ötlet lehet új sportok kipróbálása. A motivációs hullámvölgyekre remek gyógyír lehet a csoportos edzés, ahol a társak mindig jobb teljesítményre ösztönöznek.

Étkezz tudatosan!

Egy bizonyos kor felett - az anyagcsere lelassulásával - már nem elegendő a rendszeres edzés ahhoz, hogy formában tartsd magad, hanem komoly figyelmet kell fordítani a napi energiabevitelre is. Ügyelj rá, hogy inkább keveset, de többször étkezz, és ne vigyél be több kalóriát a szervezetedbe, mint amennyire annak szüksége van. Ahhoz, hogy az edzések hatása meglátszódjon az alakodon, jobb elkerülni a cukrot, a káros zsírokat és a feldolgozott ételeket is. Azért is érdemes az étrendedre odafigyelni, mert egészséges táplálkozás mellett kevesebb edzés is elegendő ugyanannak az eredménynek az eléréséhez.

Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok