27 °C, Budapest
27 °C
Budapest
Holnap
21°
Holnapután
Vasárnap
11°
2020.10.22. csütörtök, Elõd
filter.hu filter.hu

Anatómiai párnával a stressz ellen!

Stresszes a munka, feszült vagy és sokat szorongsz? Gondolnád, hogy a pihentető alvással, egy testreszabott, jó matraccal és egy anatómiai párnával már rengeteget tettél az egészségedért?

„Ne stresszelj annyit!” – dobálóznak könnyedén a jótanácsokkal, ám ez sajnos nem olyan könnyű, mint amennyire annak hangzik. Vannak külső, környezeti tényezők, amikre nincs, vagy csak nagyon kevés ráhatásunk van. Ezeket megpróbálhatjuk kizárni, több-kevesebb sikerrel. 

Azonban van, amit mi is viszonylag könnyedén megtehetünk azért, hogy mindennapjainkat kipihentebben, kevesebb stresszel éljük meg.

Stresszpontok a testünkön

Az átlagnál több stressz ritka esetben indok arra, hogy gyógyszereket szedjünk, és valójában teljesen felesleges is lenne. Ha csökkenteni szeretnénk életünkben az idegességet és a feszült pillanatokat, akkor természetesebb módon is tehetünk ezért. Egy remek módszer rá az akupresszúrás stresszpontok megkeresése és rendszeres nyomkodása testünkön. Íme, a 3 legfontosabb stresszpont.

1. Szorongásoldó pont a lábujjon

A kislábujj melletti ujj körmének bal alsó részénél található pontot 3-5 percig masszírozva nem csak stresszt oldhatunk, de éberebbé, élénkebbé is válhatunk. Iktassuk be a mindennapi rutinunkba ahhoz, hogy kiegyensúlyozottabbak legyenek a mindennapjaink.

2. A harmadik szem pontja

A láthatatlan harmadik szem pontja számos alternatív gyógyászatban kiemelkedő jelentőséggel bír. Masszírozzuk szintén legalább 3 percig minden nap, így nyugodtabban állhatunk a napi teendőinkhez.

3. Stresszpont a térd mellett

A térd külső oldalánál lévő bemélyedés alatt található stresszpont rendszeres masszírozásával jelentősen megnőhet életkedvünk, jókedéllyel, jókedvvel állunk majd mindennapi kihívásaink elé. 

Pihentető alvással a kevesebb stresszért

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a pihentető, megfelelő minőségű és mennyiségű alvásnak milyen fontos szerepe van kiegyensúlyozottságunkban, stressztűrő képességünkben. Életünk közel harmadát töltjük alvással, ilyenkor heverjük ki mindennapi fáradalmainkat és töltekezünk fel energiával a másnapra.

Az optimális alvási pozíció, a megfelelő keménységű matrac és az ideális alátámasztás mind kulcsfontosságú, kardinális pont. A memóriahabos alvópárnákkal szintén rengeteget tehetünk a jó alvásért.

Ha ezeket szem előtt tartjuk, úgy jó eséllyel elkerülhetjük a nyak- és gerincfájdalmat és sokkal pihentetőbb éjszakai alvásban lehet részünk. A stresszpontok rendszeres nyomkodásával pedig szintén sokat tehetünk egy nyugodtabb, harmonikusabb életvitelért.

Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok