Miért jó megoldás?
A toborzás kiszervezésének legnagyobb előnye, hogy időt, pénzt és munkaerőt takarít meg az igénybe vevő cég számára. Időt, mert a szakértők tudják, hogy kit és hogyan keressenek, így gyorsabban kutatják fel a kívánt munkaerőt. Pénzt, hiszen tudják hogy milyen csatornákon érhetik el a legalkalmasabb jelölteket, ezzel felesleges és költséges köröktől kímélik meg megbízójukat. Munkaerőt, hiszen a toborzás és kiválasztás folyamata nem a saját munkavállalókat terheli.
Mikor érdemes igénybe venni a szolgáltatást?
Vannak helyzetek, amikor egy cégnek hirtelen annyira megnövekszik a munkaerőigénye, hogy a mennyiségi elvárások miatt HR részlege nem tudja megfelelően ellátni feladatát. A másik esetben olyan speciális szaktudással rendelkező jelöltek felkutatására van szüksége egy cégnek, amely csak kiterjedt kapcsolati hálóval sikerülhet.
Milyen fajtái vannak az RPO-nak?
A JOB.HU-nál elérhető Recruitment Process Outsourcing-nak több fajtája létezik a megbízó cég és a HR szolgáltató közötti együttműködés időtartamától és minőségétől függően.
A projekt jellegű együttműködés akkor jelenthet ideális megoldást, ha egy cég új telephelyet nyit, vagy hirtelen nagyobb számú munkaerőre van szüksége. Leggyakrabban a magasabb képzettséget, speciális szaktudást vagy manager pozíciókat szokták ilyen módon feltölteni.
A toborzás folyamatának programszerű kiszervezése hosszabb távú partnerséget feltételez, amely egy-egy terület fluktuáció által jobban érintett területeire koncentrál, ahol rendszeresen szükség van a megüresedett pozíciók azonnali betöltésére.
A komplex RPO nevéből adódóan a legszorosabb együttműködési forma, melynek során egy cég teljes toborzási és kiválasztási tevékenysége kiszervezésre kerül. Ilyenkor a szakemberek felmérik a megbízó cég részletes munkaerőigényét, majd tapasztalatuk és kapcsolati hálójuk segítségével lefolytatják a teljes folyamatot. A kapcsolat szorosságát jelzi az is, hogy a legtöbb HR szolgáltató tanácsadói közvetlenül a megrendelő cég telephelyén végzik tevékenységüket, ezáltal garantálva az ügyfél vállalati kultúrájához igazodó minőségi és személyre szabott szolgáltatást.