-6 °C, Budapest
-6 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Szombat
2019.11.13. szerda, Szilvia
filter.hu filter.hu

Dinamikusan növekszik a hazai e-kereskedelem

A hazai e-kereskedelem fejlődése igazi sikertörténet, öt éve töretlenül növekszik. Noha a növekedés üteme kisebb mértékben lassul, az idei év első felében még mindig 16,4 százalékos bővülést könyvelhetett el, ami messze megelőzi a kontinens átlagát. E-commerce szakértők és menedzserek szerint a vásárlói bázis növekedési plafonja és a világgazdaságról érkező negatív hírek sem voltak képesek jelentősen visszafogni a növekedést.

Az e-piac továbbra is háromszoros sebességgel növekszik a hagyományos kiskereskedelemhez viszonyítva, ráadásul megdőltek azok a dogmák, amelyek félreérthetővé tették a teljes szegmenst. Mára biztosan tudjuk, hogy az e-kereskedelem nem csupán az Y- és Z-generáció játéktere, épp ellenkezőleg! A GKI Digital és az Árukereső közös felmérése szerint az online vásárlók átlagéletkora 45 év, illetve a vásárlók 60 százaléka töltötte be a 40. életévét! Az e-piacnak tehát nem kell a legfiatalabb generációkra szorítkoznia.

Az a jóslat is végérvényesen megdőlt, miszerint az online vásárlás törvényszerűen a plázák és szaküzletek halálát okozzák. A vásárlók előnyben részesítik az offline jelenléttel rendelkező e-kereskedőket, ráadásul a legnagyobb hazai szereplők között alig találunk olyat, akinek nincsenek fizikai üzletei. Épp a legnagyobb szereplő, az eMAG mellőzi az offline jelenlétet, de ez hamarosan megváltozhat az Extreme Digitallal között házasságnak köszönhetően.

A két piacvezető szereplő egyesülése elsősorban a piac védelmét szolgálja a legnagyobb globális szereplőkkel szemben, illetve a regionális pozíciók erősítését teszi lehetővé. A Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyása már megérkezett a felekhez, így jelenleg a tényleges egyesülés előkészítése zajlik.

Egyelőre azonban a hazai e-kereskedelem szereplői, így az említett eMAG és az Extreme Digital gárdája is a közelgő Fekete Péntekre és a karácsonyi kampányidőszakra fókuszál. Az év legnagyobb leárazáskampányát fokozott figyelem övezi.

A Fekete Péntek és a karácsonyi időszak várhatóan tovább erősíti a magyar e-piacon tapasztalt árversenyt, a kisebb szereplők pedig egyre nehezebben tartják a lépést a legnagyobbakkal. Nem véletlen, hogy egyes felmérések szerint minden második hazai e-kereskedő kacérkodik a külföldi piacnyitás gondolatával.

Piaci szereplők szerint minőségi logisztikával, megfelelő exporttervvel és jó marketinggel a magyar szereplők sikeressé válhatnak a szomszédos országokban, vagy akár azon túl is. A hazai szereplők közül egyelőre az Extreme Digital tekinthető a legsikeresebb terjeszkedőnek, utolsóként a német piacon nyitották meg webáruházukat. Egyelőre a magyar webáruházak által végzett sikeres piacnyitások száma kifejezetten alacsony, ám ez változhat a következő években.

Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
Hazai cikkek
Külföldi érdekességek
További anyagok