„Bizakodással jelentem be, hogy a jövő évtől a Teslának önvezető robotaxijai lesznek - nem mindenütt, mert nem mindenhol lesz szabályozási engedélyünk” - mondta Musk anélkül, hogy részletezte volna, hogy milyen engedélyről van szó. Hozzátette, bízik abban, hogy a vállalat a következő évben megszerzi az engedélyekre vonatkozó jóváhagyást.
A Tesla lehetővé teszi, hogy a járműtulajdonosok a megfelelő felszereléssel ellátott járműveikbe saját autómegosztó alkalmazást építsenek be, melynek üzleti modellje az Uber, vagy Airbnb által használtakhoz lesz hasonló. A Tesla részesedése az utazások bevételéből 25%-30% lesz, mondta Musk. Olyan helyeken, ahol nincs elég ember, aki megosztaná az autóját, a Tesla robotaxi flottát biztosítana.
Musk beszélt a Tesla hálózatról, és törekvésükről, hogy a 2016-tól kezdve megengedték a járműtulajdonosnak, hogy autómegosztó alkalmazással lássák el a kocsijukat.
Az új Tesla járműveket már saját, teljesen önvezető számítógépes mikrochippel felszerelve gyártják, - mondta el Musk a rendezvényen. Ez a chip teljes mértékben megfelel az önvezetés hardver követelményeinek, és Musk azzal büszkélkedett, hogy ez a világon a legjobb. (A Tesla járművek olyan érzékelőkkel vannak felszerelve, mint az előre néző radar és a kamerák. Nem rendelkeznek viszont lidarral (lézer alapú távérzékeléssel), vagy fényérzékelő és távolságmérő radarral, amelyek a legtöbb AV fejlesztő szerint elengedhetetlenek, de Musk szerint ez tévedés és „kudarcra van ítélve.” )
A kövtkező lépés a szoftver kérdése, amely Musk szerint jövő év közepéig lesz megbízhatóan kész.
- Egy éven belül, vagy talán egy év és három hónap múlva, de mindenképpen a következő évben bizonyos, hogy több mint egy millió robotaxink lesz az utakon A flottánk mindenképpen megújul. - mondta Musk.
Musk már többször is megjegyezte, hogy a teljesen önvezető és a robotaxi flotta szabályozási jóváhagyást igényel. Ugyanakkor nem magyarázta meg, hogy milyen engedélyekről van szó. A szövetségi kormánynak semmilyen törvénye nincs, amely az önvezető járművekre vonatkozik. Csak nem kötelező iránymutatások vannak.
Ha a járműveket a hardver oldalról semmilyen módon nem változtatják meg - például nem távolítják el a kormánykereket, vagy a pedálokat - akkor nem világos, hogy a szövetségi kormány hogyan korlátozhatná a Teslát.
Musk a helyi és az az egyes államok autómegosztó hálózatára vonatkozó törvényekre utalhat. Ez azonban nem egyértelmű, majd frissítjük a híreinket, ha a Tesla új információkat ad ezzel kapcsolatban.
A Tesla robotaxik újratöltése a kihívások egyike, amellyel a vállalatnak szembesülnie kell, amikor felkészül a járművek fejlesztésére.
Musk megjegyezte, hogy maga előtt látja a jövőt, amikor a robotaxik hazatérnek, majd autonóm módon beparkolnak és feltöltik magukat. Bár nem erősítette meg a 2015-ben beígért kígyó szerű töltő gyártását, nyilvánvaló volt, hogy a robotaxi hálózattal együtt a Tesla egy hasonló változatot dob majd piacra.
Forrás: techcrunch.com