24 °C, Budapest
24 °C
Budapest
Holnap
29°
Holnapután
26°
Szerda
25°
2020.08.09. , Emõd
filter.hu filter.hu

Elképesztő beszélgetés egy légitársaság és utasa között

Egy légitársaság és utasa közötti beszélgetés vírusszerűen terjedt az interneten, főleg azért, mert az emberek megdöbbentőnek találták.

Az emberek aggódnak amiatt, hogy ki rendelkezik a biometrikus adataikkal

MacKenzie Fegan a repülőtérre ment. Mint általában a repüléseknél, arra számított, hogy be kell mutatnia a beszállókártyáját, hogy felszállhasson a gépre. Ehelyett egy kamerába kellett belenéznie és egyáltalán nem kérték az útlevelét.

Ezt követően kérdéseket tett fel a JetBlue légitársaságnak. A beszélgetést megosztotta az interneten.

Az utas ezt a kérdést tette fel: „Az arcfelismerés helyettesíti a beszállókártyámat? Anélkül, hogy beleegyeztem volna?„

A JetBlue Airways válaszában közölte, hogy ezt az eljárást el lehet utasítani és elnézést kért az utastól.

Fegan ezek után aziránt érdeklődött, hogy ki rendelkezik a fényképével és milyen módon jutott hozzá: „Feltehetően az arcfelismerő rendszer úgy működik, hogy a fényképemet összehasonlítja valamivel, hogy megállapíthassa a személyazonosságomat. Honnan tudja a JetBlue, hogy én hogy nézek ki? ” – írta.

A JetBlue válaszában közölte, hogy az Amerikai Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériumának az adattárából származnak az információk.

Az utas válaszában felháborodásának adott hangot, hogy a kormány az ő személyes adatait a tudta nélkül kiadta egy magántársaságnak, és még ha vissza is utasítja az arcfelismerést, az adatai akkor is a légitársaság birtokában vannak. A légitársaság „megnyugtatta” az utast, hogy az adatait nem tárolják, csak elérhetőségük van hozzá. Az utas még azt is szerette volna tudni, hogy technikailag hogyan zajlik ez a beazonosítás, amire válaszul egy cikket linkeltek be, amely tájékoztat az eljárás részleteiről:

A fotót összehasonlítják egy előre feltöltött fotóadatbázissal, amelyben a járat összes utasának képe szerepel.”

Mennyire kell tehát aggódnunk amiatt, hogy a JetBlue-hoz hasonló cégek hozzáférnek ezekhez az adatokhoz?

Van ok aggodalomra - írta az Electronic Frontier Foundation (Elektronikus határ alapítvány) a Twitteren. Példátlan, hogy a kormány milyen részletes adatokat gyűjt össze és azokat ügynökségekkel és privát partnerekkel is megosztja. A magánélet védelmében megfelelő felügyeletre és szabályozásra van szükségünk.”

Mindez a színfalak mögött megy végbe egy ideje, és valószínűleg egyre elterjedtebbé válik. A Delta légitársaság tavaly Atlantában nyitotta meg az első arcfelismerő terminált. A Belbiztonsági Minisztérium egy múlt heti jelentésében bejelentette, hogy 2023-ra szeretné kiépíteni arcfelismerő technológiát úgy, hogy az az indító repülőterek utasai 97% -ánál használható legyen.

Ez kényelmes és meglehetősen sci-fi-szerű, de úgy tűnik, hogy az adatvédelmi aggályok miatt az utasok felháborítónak találják.

A furcsa nevű „Biometrikus kilépés” rendszer az arc fotóját, amit akkor készít, amikor az utas a kamerába néz, összehasonlítja a vám- és határvédelmi hatóság (CBP) adatbázisában szereplő képpel, amely az útlevél és vízumkérelem benyújtásakor készül, - számol be a The Hill nevű portál.

Miután elkészült egy jó minőségű fénykép, miért is ne lehetne azt átfuttatni az FBI adatbázisán? Miért is ne lehetne átfuttatni a letartóztatási parancs alatt álló személyek állami adatbázisán?” – tette fel a The Verge portálnak a kérdést Alvaro Bedoya professzor, Georgetown adatvédelmi és technológiai központjának alapító igazgatója.

Abból a világból, amelyben pusztán a személyazonosságod megállapítása folyik, hirtelen egy másik világban találod magadat, amelyben a repülés okot ad bűnüldözési vizsgálódásra.”

Úgy néz ki, hogy a vám- és határvédelmi hatóság az adattárában tárol minden olyan képet, amely megvizsgálásra van megjelölve (pl. mert valakinek lejárt a vízuma, vagy egyáltalán nincs vízuma).

Sok adat van, amelyekre az FBI és más ügynökségek szeretnék rátenni a kezüket, és ezekből még több lesz, ha a rendszer a következő négy évben kiépül.

Forrás: IFL Science

Tech
Tudomány
Tech
Tudomány
Tech
Tudomány
Tech
Tudomány
További anyagok