David Lynch szürreális noir filmje, a Mulholland Drive /A sötétség útja - a 21. század legnagyobb filmje, a BBC legutóbbi felmérése szerint, melyben 177 filmkritikust kérdeztek meg. A második legjobbnak minősített, a Szerelemre hangolva (In the Mood for Love) című szomorú, romantikus film azonban sokkal kevésbé ismert a közönség előtt.
A Wong Kar-wai által rendezett film 1960-as években játszódik Hongkongban.
Összejönnek, hogy megosszák fájdalmukat, miközben fokozatosan kifejlődik saját suta románcuk. A BBC 177 megkérdezett kritikusa közül 55 nő volt és 122 férfi. Wong filmje a legtöbb szavazatot az 55 női kritikustól kapta, míg 13 kritikus (3 nő és 10 férfi) a 21. század legjobb filmjének minősítette.
Missy Schwartz, a női kritikusok egyike, aki a filmet a 21. század legjobb filmjének minősítette, 2008-ban ezt írta a film főszereplőiről:
"Maggie Cheung és Tony Leung, akik házasságukban igen alábecsültek, egymásba szeretnek, miután megtudják, hogy házastársaik megcsalják őket. Érzéki filmművészet, amely Shigeru Umebayashi zenéjével a filmet a tapintható szívfájdalom mesterművé teszi"
A film "szinte álomszerű szépségű", írta a Guardian című lapban Peter Walker. A két főszereplő: az elegáns, hagyományos kínai cheongsam ruhákba öltöztetett Cheung, és a selymes hajú és szomorú arcú Leung - "a filmtörténet legtökéletesebbjei közé emelik a filmet" - jegyzi meg Walker.
A Szerelemre hangolva remekmű a felvételek és azok másodlagos jelentése szempontjából is.
Ahogy az amerikai filmkritikus, Evan Puschak (más néven The Nerdwriter) elemezte egy videóban a film 12 percét, minden egyes felvétel "egy kereten belüli keret", ami azt jelenti, hogy a felvételen a szereplőt nem csak maga a filmvászon keretezi, hanem olyan belső formák is, mint az ajtókeret vagy az ablakrácsok.
A keretek itt azt jelentik, hogy egy maradi társadalomban a pár szerelme és vágyakozása korlátozva van és nem teljesedhet be, jegyzi meg a filmkritikus.
Forrás: https://qz.com/