Nem sokkal a felszállás után a Southwest Airlines New Yorkból Dallasba tartó járatának, egy Boeing 737-esnek kényszerleszállást kellett végrehajtania Philadelphiában, mert a hajtómű egy darabja leszakadt. Betörte az egyik ablakot, a nyomáskülönbség kitépte az üléséből a 43 éves Jennifer Riordant és félig kiszippantotta az ablaknyíláson, a rázuhanó roncsdarabok közé ... testét a többi utas húzta vissza a gépbe.
A pilótanő nyugodt maradt, értesítette a légiirányítást: - "Nem, a gép nem gyulladt ki, de egy darab hiányzik belőle. Úgy tudom, a gép kilyukadt, és valaki kiesett."
Aki már ült repülőgépen, az tudja, hogy repülés közben is van elég levegő, könnyen tudunk lélegezni, noha több ezer méter magasságban vagyunk. A tengerszinti légnyomás 760 Hgmm, ami az emelkedéssel egyre csökken: mire elérjük a 12,000m-es repülési magasságot, addigra már csak egynegyede a tengerszinti adatnak.
Az utastérben a légnyomást 550-600 Hgmm-en tartják, hogy az utasok és a gép személyzete tudjon lélegezni. A belső és a külső légnyomás közötti különbség azonban nagy problémát jelent, ha pl. a levegőben kinyílik az egyik ajtó vagy megsérül, kilyukad egy ablak, mert a nyíláson a levegő kiszökik a repülőgépből, előbb-utóbb kiegyenlítődik a belső és a külső légnyomás.
Ennek során a nagy sebességgel és erővel távozó levegő valószínűleg magával szippant mindenkit, aki az útjába kerül. Voltak már olyan balesetek, amelyekben utasok estek ki így a repülő testéből.
A Southwest Airlines közleményében megerősítette, hogy a félig kiszippantott utas - Jennifer Riordan, kétgyermekes anya - nem élte túl a balesetet, és részvétét nyilvánította.
Az előzetes vizsgálat anyagfáradást állapított meg a gépnek azon a részén, ahonnan leszakadt a hajtómű darabja. A teljes vizsgálat 12-15 hónapot vesz igénybe.
Forrás: http://www.iflscience.com/, https://mashable.com/, http://uk.businessinsider.com/, https://www.nbcphiladelphia.com/, https://aerosavvy.com/