A Statista országonkénti indexe (MICI) 2017-ben vizsgálta meg 49 különböző országban (köztük az EU-ban) előállított termékek világszerte elismert hírnevét. A több mint 43 ezer fogyasztó felmérése - amely a világ népességének 90% -át képviseli - a világon a „Made in” címkékkel feltárva, hogy mely nemzeti márkákról nyilatkoznak az emberek a legnagyobb tisztelettel.
A „Made in” címkét eredetileg a britek a 19. század végén vezették be, hogy megvédjék gazdaságukat az olcsó, alacsony minőségű és néha hamisított Németországból származó importtól. Ezért meglehetősen ironikus, hogy Németország most a legelismertebbként "ül" a világon. Közel hozzá, a második helyen jön Svájc, míg a rendszer alapítói még mindig a nagyon tiszteletteljes negyedik helyen találhatóak. Az Egyesült Államok a nyolcadik, Franciaországgal és Japánnal holtversenyben. Az EU, mint a tagországok gyűjtőkategóriája (sok termék esetében nem a konkrét ország kerül feltüntetésre, hanem csak annyi, hogy EU, illetve ez általánosságban is egy pozitív értéket képvisel a vásárlók fejében) a harmadik, ami a jól szereplő tagországok miatt sem annyira meglepő. Rajtuk kívül Svédország, Kanada és Olaszország szerepel még a top 10-ben.
A visualkapitalist.com további információkkal is kiegészítette a Satista grafinkonját. Így ezen a chart-on már az is látható, hogy az egyes országokhoz jellemzően mely termék/iparág kapcsolódik legszorosabban, ha a minőségről és a gyártás "helyéről" van szó. (a mai világban már sokkal kevésbé egyértelmű, hogy pl. a Made in Germany milyen mértékben is jelzi azt, hogy a termék valóban Németországban készült...)