A New York-i Central Park úgy tűnik, mintha mindig is ott lett volna - és más formában nem is létezett. 1858-ban egy tendert írtak ki a park megtervezésére és - a sok megkötés ellenére - akár egészen más is lehetne ma, ha nem F. L. Olmsted és C. Vaux híres designja valósul meg, hiszen 32 pályázat versenyzett. De a legtöbb soha nem láttott napvilágot, csak az egyik, a második helyezett élte túl az éveket.
Az 1858-as verseny egyedüli fennmaradó pályázatát egy John J. Rink nevű parkmérnök dolgozta ki. Madártávlatból nézve Rink tervét, felsejlik a park eredeti formája. Ezt szimmetrikus formákra osztották amelyeket alapoknak neveztek, és amelyek a föld topográfiája szerint emelkednek és süllyedtek. Így tette ő ezt a parkot jó értelemben kaotikussá.
Egyesek azt mondják, hogy a parkot eredetileg nem az emberek életminőségének javítására tervezte, hanem mert a föld egyébként használhatatlan volt. Ezzel növelve a New York-i, környező ingatlantulajdonosok telkeinek és ingatlanjainak az értékét. De a mai park egy vad és barátságos hely, ahol a hétköznapi emberek edzhetnek, pihenhetnek és játszhatnak.
A várost a teljes valójában tekintve, világos, hogy New York egy ilyen nagy zöldterületre kiáltott. A Central Park lehetőséget biztosít a helyieknek és a látogatóknak, hogy lerázzák magukról a nyüzsgést és élvezzék a természetet és a kultúrát. Ma a Metropolitan Museum of Art a parkban fekszik a Fifth Avenue mellett. A pályaépítés inkább kétszárnyú múzeumot ajánlott a víztározó déli és keleti szélein. Majdnem olyan nagy lett volna, mint a Met.
Az előtérben levő „Szellemek Földjének” van egy szobra a John Rink rendezésében. A mai Central Parkban az ehhez legközelebb álló szobor az ír költő, Thomas Moore mellszobra lenne. Rink képzelőereje azonban inkább hazafias volt: az Egyesült Államok elnökei és hazafijai után nevezte el az utakat, kapukat és egyéb elemeket.
Rink akvarellrajzát úgy címkézték, mint a"Versailles-i népművészeti fantáziát" hivatkozva a híres francia palotára. És van valami az európai tündérmese jellegű abban, ahogy a mai nyitott terek eltűnnek a Rink spirális fákkal szegélyezett sikátorai és terei alatt.
Rinket főleg a francia kerttervezés befolyásolta, ahol a víz és a tükröződés szimmetrikusságot és nyugalmat biztosít a térnek. Ezen a képen látható a Rink Cronton tava és a víztározó. A tározó túloldalán, Rink koncepcióján ez a Central Park egyetlen nyitott területe, amire maga a verseny vonatkozott.
Ha ma egy kis friss levegőt szeretnének szívni ebben a hatalmas metropoliszban ma is ide menekülnek ki a lakosok, a turiták számára mintegy 15 "kötelező" eleme van ennek a hatalmas parknak.