5 °C, Budapest
5 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
10°
Szombat
2018.12.12. szerda, Gabriella
filter.hu filter.hu

Egy divatcég, aki hülyére vette az influencereket

Ki fizetne ki 500 dollárt (közel 150.000 forint) egy pár, amúgy híresen olcsónak számító cipőért? Néhány nagyon átvert, az Instagramon véleményvezérnek számító "influencer".....

Egy amerikai cég, az olcsó cipőiről ismert cég, a Payless nyitott egy "álboltot" Palessi néven egy Los Angeles-i plázában, és meghívta a jelentősebb Instagram influencereket a nagy nyitásra.

A divatszakértőknek fogalma sem volt róla, hogy valójában melyik brand cipőit csodálják. A szokásos körítés, fotózások, live-videók, szelfik tömege, mindenki networkingelt mindenkivel, és közben természetesen a házigazda cég termékeit dicsérték.

A megnyitóról TV reklám készült, amiben az egyik vásárló azt mondta, hogy a kezében tartott cipőért akár 500 dollárt is kifizetne (ami amúgy 20 dollárba kerül), egy másik pedig elegánsnak és kifinomultnak nevezte a kollekciót.

Volt olyan vásárló, aki 640 dollárt fizetett ki egy bokacsizmáért,  a Payless szerint 1800%-os felárért vette meg az olcsó cipőt.

A cég a "társadalmi kísérlet" végén visszautalta a cipők árát a résztvevő bloggereknek/vloggereknek, sőt, a cipőket is megtarthatták.

A kampány célja elsősorban az volt, hogy felhívják a figyelmet erre a hatalmas (ár/érték) különbségre, valamint szerették volna emlékeztetni a vevőiket, hogy még mindig megfizethető divatot kínálnak. 

Te fizetnél ennyit egy cipőért? Ha igen, miért? Szebbnek, jobbnak érzed, ha többe kerül?

2008-ban jelent meg egy kutatás, amely szerint egy termék vagy szolgáltatás ára befolyásolja, hogy milyen elvárásaink lesznek a minőségét illetően. Egy kísérletben olcsó bort kóstoltattak a résztvevőkkel, de egy részüknek megsúgták, hogy valójában drága bort isznak. Azok, akiket figyelmeztettek, hogy többe kerül, sokkal finomabbnak írták le az ízét, és szívesebben is fogyasztották, mint azok, akik úgy tudták, hogy olcsó bort isznak.

A fogyasztók meglepődésén alapuló marketingkampányok villámgyorsan elterjedtek (gyakran vírusvideókként) a social médiában.

Forrás

Kép

Divattal kapcsolatos híreket olvashatsz még lentebb!
Ruha, lábbeli, kiegészítők
Smink, haj, köröm
Ruha, lábbeli, kiegészítők
Smink, haj, köröm
Ruha, lábbeli, kiegészítők
Smink, haj, köröm
Ruha, lábbeli, kiegészítők
Smink, haj, köröm
További anyagok