11 °C, Budapest
11 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Hétfő
2018.12.14. péntek, Szilárda
filter.hu filter.hu

Hogyan javítsuk weboldalunk organikus látogatottságát?

Amikor szeretnénk elérni, hogy a látogatottságunk növekedjen, de a weblapunkat nem szeretnénk kimondottan a fizetős hirdetések között látni, mert nincs erre keret, akkor tehetünk néhány előnyös lépést, hogy növeljük az organikus látogatottságunkat.

Az ALH Consulting Kft. segítségével összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel növelhetjük a weboldalunk organikus látogatottságának mértékét.

Első tippünk

Próbáljunk visszatérni az alapokhoz. Amennyiben nem rendelkezünk elég nagy kerettel ahhoz, hogy fizetett hirdetések segítségével növeljük az oldal látogatottságát, koncentráljunk erősebben az organikus eredményekre. Figyeljünk a weboldalunk felépítésének sajátosságaira, az impozáns, jól felépített tartalomra. Például a technikai hiányosságok megakadályozhatják, hogy az organikus találatok között jó helyezést érjünk el. Azonosítsuk a magas, illetve alacsony látogatottságú oldalakat és ellenőrizzük, hogy mi lehet az oka a minimális organikus forgalomnak. Találjunk ki egyedi, releváns, figyelemfelkeltő címet és leírást az oldalnak, tegyük hatékonnyá az oldal címsor kezelését.

Második tippünk

Próbáljuk nem elveszíteni a helyezéseinket és a látogatottságunkat. Mikor fontos erre kiemelkedő figyelmet fordítani? Például a weboldalunk újradizájnolása, esetleg egy teljesen új platformra való átállás során. A keresőmotor ilyenkor újraindexeli a weblapunkat, ami alapesetben minimum 2 hetet vesz igénybe, de váratlan hibák is előfordulhatnak, és ez a két hét akár egy hónapnyi idő is lehet.

Bár a fejlesztések időről - időre elengedhetetlen fontossággal bírnak, legyünk tisztában vele, hogy 1-1 banális hiba az elért eredményeinket jelentősen visszavetheti, mert az organikus keresésben elért kiváló helyezés igen sérülékeny. Amíg az átállás folyamata zajlik, addig az organikus keresési eredményeink kiszámíthatatlanok lesznek, sokszor rosszabb eredményeket is elérhetünk. Mivel lehet segíteni ekkor? Figyeljünk arra, hogy a módosításokat először egy külső, fejlesztői oldalon végezzük el és csak a már működő megoldásokat alkalmazzuk, kellő körültekintéssel. Fontos, hogy a fejlesztői oldalon elhelyezzük a „noindex” címkét, különben ezt az oldalt is be fogja járni a Google, ez viszont nem célunk.

Harmadik tippünk

Legyünk informatívak, legyen hatékony a tartalom megjelenése és mondanivalója. Vagyis, ha egy termékeket kínáló weboldalunk van, akkor törekedjünk arra, hogy a termékleírásokkal és blogbejegyzések segítségével valamilyen plusz információt szolgáltassunk. Ez azért hasznos, mert a kifejezetten információszerzésre irányuló keresések a webáruházakat hátrébb sorolják, ha a termékeken kívül nincs rajtuk lényeges és hasznos információ.

Negyedik tippünk

Tegyük egyedivé a találatainkat. A strukturált adatok használata ismét virágkorát éli, hiszen egyre több információ érhető el az úgynevezett 0. helyen a keresési találatok között. Törekedjünk rá, hogy a tartalmaink kérdésekre nyújtsanak releváns és értékes választ. A keresési találatunk előnézete (rich snippet) - főleg a Google egyedi funkciói esetében, mint amilyenek a válasz mezők - egyedi megjelenést kölcsönöz a találatainknak, növelheti az átkattintási arányt.