20 °C, Budapest
20 °C
Budapest
Holnap
24°
Holnapután
22°
Szerda
20°
2018.08.19. , Huba
filter.hu filter.hu

Egy szelet pizza egészségesebb reggeli, mint a gabonapelyhek!?

Furcsán hangzik, de megmagyarázzuk...
Booking.com

Ha te is szereted dobozos gabonapehely-termékekkel kezdeni a napot, akkor sajnos rossz híreket hozunk :( 

A legtöbb ilyen reggeliben nagy mennyiségű cukor található, így nem a legjobb megoldás arra, hogy beindítsd a reggeli működést. Chelsey Amer (MS, RDN, CDN) new-yorki táplálkozás-tudós elmondása szerint

"egy szelet pizza jóval kevesebb cukrot tartalmaz, mint a legtöbb gabonapehely-termék, így nem okoz azonnali vércukorszint-ugrást."

Egy pohár a népszerű "Raisin Bran" reggeli pehelyből például 18 gramm cukrot tartalmaz, nulla egészséges zsír mellett. Ez elég közel áll a nők számára javasolt, napi 25 grammos cukorszinthez.

Amer megállapításai szerint a pizzában ráadásul jóval több fehérje található, mint egy tál gabonapehelyben, így hosszabb ideig képes az éhség csillapítására és képes megóvni az étkezések közti nassolástól. 

Mégis, mielőtt reggel pizzát sütnél, gondold át...

...azt, hogy mindezeket elmondva, még a pizza sem túl egészséges! Amer rendszeres reggeli fogyasztásra semmiképpen sem ajánlja - de mindent átgondolva, mégis egy kiegyensúlyozottabb választás, mint a cukros pelyhek.

"Még egy megmaradt adag a tegnap esti vacsorából (már ha van benne elegendő zöldség és nagyjából egyenlő arányban tartalmaz minden táplálékcsoportot) is jobb lehet, mint a dobozos gabona-termékek" - állítja Cynthia Sass (MPH, RD), a Health Magazine táplálkozásügyi szakértője.

Mégsem adnád fel a reggeli gabonapelyheket?

Cynthia szerint ez teljesen rendben is van, ha a teljes kiörlésű verziót választod, magvakkal és gyümölcsökkel dúsítva. "Ez sokkal egészségesebb, mint egy szelet hideg, zsíros pizza" - állítja a szakértő, ezzel ki is jelölve a három dobogós helyezett pontos helyzetét.

De ha igazán tápláló módon akarod elkezdeni a reggelt, készíts egy adag gyümölcsös görög joghurtot (kalcium és protein löket) vagy zabkását fahéjjal és gyümölccsel (rostok és antioxidánsok.)

További fitnesz tippek lejjebb az oldalon!
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok