1 °C, Budapest
1 °C
Budapest
Holnap
Holnapután
Péntek
2018.12.18. kedd, Auguszta
filter.hu filter.hu

A legjobb önvédelmi módszerek - nőknek

Nemrég megjelent könyvében Victor Lyalko, Londonban élő harcművész-edző hatékony önvédelmi módszereket mutat be nők számára.
A leggyakoribb támadási helyzetek és hatékony kezelésük

Sosem szabad elfelejteni, hogy bármekkora darab legyen is a támadó, „sebezhető pontjai” mindig vannak: a szeme, az orra, a torka, a mellkasa, a térde és a leginkább nyilvánvaló terület: az ágyéka.

Kiemelkedően hatékony a csukló megragadása. Az egyik kezével kapja el a gyűrűs és a kisujjat, a másikkal a középső és a mutatóujjat, így tekerje el a támadó csuklóját. Ha nem tudja elkapni a kezét, visszahőköl és eltűnik attól is, ha rácsap a kulcscsontjára vagy egyenesen az ádámcsutkájára.

Ha a férfi elölről támad, akkor mindkét ökölbe szorított kezét tegye a medencéje elé. Így kellő távolsága lesz ahhoz, hogy a fejével ellökje a támadót, és a térdével ágyékon rúgja.

Ha van egy kis helye maga előtt, nyitott tenyérrel üsse állon és orron a támadót, és mozduljon be, hogy a térdével ágyékon tudja rúgni. Így távolságot és időt nyer, és el tud szaladni.

Ha a támadó karon ragadja, jusson eszébe a „hüvelykujjszabály”. Fordítsa a karját a támadó hüvelykujjának oldala felé. Amint a karja a támadóé alá kerül, gyorsan és erősen húzza ki.

Ha a támadó hátulról ragadja meg két kézzel, akkor csapja hátra a fejét, üsse arcba a támadót. Ettől kénytelen lesz az egyik lábával előre lépni, hogy biztosabb legyen az egyensúlya. Ekkor hajoljon le, kapja el és húzza felfelé az előbbre helyezett lábat: a támadó felbukik.

Ha a támadó oldalról akarja elkapni, a legjobb jó erősen a hasába, a mellkasába, a halántékába, az állába vagy az orrába könyökölni.

Arra a gyakori esetre is többféle módszer kínálkozik, amikor a támadó falhoz szorítja a nőt. Ha a támadó mindkét karját vízszintesen előre feszíti a falhoz, akkor az alkarjával behúzhat egyet a támadó hónaljába. Ha csak az egyik karját feszíti oda a falhoz, akkor a másik oldali öklével mellkason, nyakon vagy állon ütheti.   

Forrás: https://www.providr.com/

 

 

További tippek és trükkök a fizikummal kapcsolatosan - görgess lejjebb!
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok