4 °C, Budapest
4 °C
Budapest
Holnap
13°
Holnapután
Hétfő
2018.10.19. péntek, Nándor
filter.hu filter.hu

A kutatók meglepő eredményre jutottak a házi feladatok hatását vizsgálva az általános iskola alsó tagozatos tanulóira

Maria Onzain oktatással, karrierrel, hatékonysággal foglalkozó marketing szakember vette sorra a miérteket
Booking.com

Harris Coopers kutatásai, aki 25 éven át tanulmányozta és elemezte a házifeladat hatásait, egyértelmű következtetéshez vezettek: a házi feladat tönkreteszi az alsó tagozatos általános iskolás tanulókat. ’A csata a házi feladat körül: tanfelügyelők, tanárok és szülők közös ügye’ - című könyvében részletesen elemzi a házi feladat és a siker közti kapcsolatot a különböző oktatási szinteken.

"Míg a házi feladatnak komoly haszna van a középiskolában, a felső tagozatos tanulók esetében kevesebb a jó hatása, és alsó tagozatos szinten egyáltalán nem jár előnnyel" - állapítja meg Etta Kralovec, az Arizona Egyetem oktatásügyi professzora.

Miért nem kellene házi feladatot adni az általános iskola alsós tanulóinak?

A kutatások szerint számos oka van annak, hogy a tanárok ne adjanak házi feladatot az alsó tagozatos tanulóknak:

  • A házi feladat negatív hatással lehet a gyermekek iskolához való viszonyulására. Az iskolát épphogy megkezdő tanulóknak a lehető legrosszabb dolog, ha a tanárok szembefordítják őket az iskolával, ahelyett, hogy élveznék a tanulást.
  • Az idő előtti házi feladat hosszú távon károsíthatja a személyes kapcsolatokat. Míg a házi feladat a szülők és a gyermekek közötti kapcsolatok megerősítésére és a szülők oktatásába való bevonására szolgál, az alsós gyerekeknél éppen ellenkező hatást válthat ki. Ebben a korban a gyerekeket a szülőknek kell emlékeztetniük a házi feladatukra. Egy hosszú iskolai  nap után, lefekvés előtt, a gyerekek nem éppen „feladatra” vágynak. Mindez olykor szomorú csatározásokhoz vezet azokban az évekbe érve, amikor az otthon végzett feladatoknak igenis komoly haszna lehetne.
  • A házi feladat hamis felelősségérzetet ad. Szószólói azt állítják, hogy a napi házi feladat felelősségteljesebbé teszi a gyerekeket, holott ez csak egy későbbi korosztályra igaz. Amikor a szülőknek minden áldott este emlékeztetniük kell a gyereküket, hogy elvégezze a házi feladatot, ez a cél nem tud megvalósulni.
  • A házi feladat kevesebb időt hagy a gyerekeknek, hogy gyerekek lehessenek. Az Open Colleges ’A házi feladat zsarnoksága: 20 ok, amiért a szünidőben nem szabad házifeladatot adni’ című cikke szerint, sok gyerek nem mozog eleget. Minden tanulónak, de különösen a legkisebbeknek, az estéjüket és a szünidejüket több fizikai aktivitással kellene tölteniük, sokat kellene a szabadban játszani és sportolni a barátokkal.
  • Az iskolásoknak pihenniük kell, hogy teljesíteni tudjanak az iskolában. Egy másik felmerülő probléma az alsó tagozatos  házi feladatokkal kapcsolatban az, hogy gyakran  az alvástól veszik el  az időt. A gyermekeknek átlagosan napi tíz óra alvásra van szükségük ahhoz, hogy másnap 100%-osan tudjanak teljesíteni az iskolában.

Forrás: www.lifehack.org

Amennyiben érdekelnek hasznos cikkek a gyerekeid, gyerekeink intellektuális nevelésével kapcsolatban, akkor kövesd a lentre is beágyazott témánkat, ahol rendszeresen találhatsz ilyeneket.
Iskolában
Otthon
Iskolában
Otthon
Iskolában
Otthon
Iskolában
Otthon
További anyagok