26 °C, Budapest
26 °C
Budapest
Holnap
28°
Holnapután
26°
Péntek
23°
2018.06.19. kedd, Gyárfás
filter.hu filter.hu

A legjobb trükk a gyorsabb elalváshoz

A hatékony pihenés fontosabb, mint gondolnád
Booking.com

Mindnyájan tudjuk, hogy az optimális alvásmennyiség ritkán jön össze. Lehet, hogy éjszakai bagoly típus vagy, esetleg stressz, gyógyszer tart ébren – mindenesetre az a bizonyos 7-8 óra általában inkább csak 5.

Hamarabb elalszol, ha lefekvés előtt összeírod a teendőket?

A kialvatlanság káros az egészségre, tehát bármilyen tanácsnak csak örülhetünk. Itt van például a Journal of Experimental Psychology szakfolyóirat javaslata: lefekvés előtt készítsünk listát a teendőinkről.

A Baylor Egyetem kutatóinak kísérletében két csoportra osztottak 57 egészséges (18-30 éves) egyetemistát. Az egyik csoport a jövőbeli teendőit írta össze, a másik csoport az utóbbi pár napon teljesített dolgairól írt listát. A kísérlet idejére ingerszegény környezetbe kerültek, házi feladatot sem kaptak, és előre meghatározott időben kellett menniük aludni. Poliszomnográfiás vizsgálattal rögzítették az elalvásuk pontos idejét és tesztelték az alvásuk minőségét.

Átlagosan 9 perccel hamarabb elaludtak azok, akik lefekvés előtt hajlandók voltak mindössze 5 percet ráfordítani arra, hogy leírják sürgős világmegváltó terveiket

– vagy bármi teendőjüket.

A kutatók nem tudják a furcsa eredmény okát. Talán könnyebbnek érezzük a tennivalóink terhét, ha papírra vetjük azokat.  

JÓ hír ez a naplóírás kedvelőinek?

Ugyanakkor egy ilyen kevés embert bevonó kísérlet eredményéből nem következtethetünk arra, hogy a listakészítés bárkit gyorsan elvezet majd a békés szundikáláshoz. Mi lesz pl. az alvászavarral küzdőkkel?

De hátha sikerül … próbáljuk meg!

Forrás: iflscience.com

Olvass tovább - egészséged a legdrágább kincs, segítünk a legaktuálisabb hírekkel!
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok